Strømforsyning til kraftigt system?
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 06-06-02 19:24

Jeg skal bygge en ny pc med en del hardware i - jeg havde forestillet mig
noget á la (har samlet de fleste dele allerede):

Chieftec Dragon fulltower
Asus A7V266-E Raid
Athlon XP 1800+
Vandkøling, lukket system
512 MB PC2100 ram
Radeon 7200 VIVO
3 harddiske - 1 på IDE og 2 på raid
DVD + DXR3
Brænder
Lydkort + netkort

Hvilken PSU skal der til for at trække dette - det skal være en low-noise?!
Så vidt jeg ved skal de fleste modificeres med en Papst for at blive ok. Jeg
har skiftet blæseren i min Aopen HQ08 PSU, så det er nemt nok for mig at
modificere...

Jeg overvejer en Enermax 365AX-VE til 980,- hos Webconsult eller en Enermax
EG365P-VE til 849,- hos SHG. Den sidste har fået ret gode anmeldelser. Nogen
erfaringer? Andet mærke (NC, Q-Tech)?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-06-02 20:20

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev:
> Jeg overvejer en Enermax 365AX-VE til 980,- hos
> Webconsult eller en Enermax EG365P-VE til 849,- hos
> SHG. Den sidste har fået ret gode anmeldelser. Nogen
> erfaringer? Andet mærke (NC, Q-Tech)?

Der er også denne Enermax:
<http://www.studiedata.dk/product.asp?product=376&page=1>

Der er også denne billige, men kender desværre ikke
mærket:
<http://www.studiedata.dk/product.asp?product=241&page=1>

Disse ser nu også lækre ud, bemærk lydniveauet:
<http://asp.webconsult.dk/privat/vareinfo.asp?VareID=58>
<http://asp.webconsult.dk/privat/vareinfo.asp?VareID=55>

NC tager man aldrig fejl af, det er virkelig kvalitet.

Venligst
Mikael

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 06-06-02 20:50

Tjah - to af de PSU'er du nævner, har jeg selv nævnt...
Jeg savner ikke forslag til PSU'er, men mangler "konkret" erfaring med div.
modeller!

Men ellers tak.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-06-02 20:51

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev:
> Tjah - to af de PSU'er du nævner, har jeg selv nævnt...
> Jeg savner ikke forslag til PSU'er, men mangler
> "konkret" erfaring med div. modeller!

Køb en NC.

/Mikael

Fra : Devast8or

Dato : 07-06-02 12:00

Er NC's PSU ikke Enermax med Papst blæsere i? Det er jeg ret sikker på min
er. Jeg kan dog ikke huske modellen - en 350W med en 21db blæser i IIRC. Den
virker perfekt og jeg vil ikke tøve med at købe en til (bortset fra prisen).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-02 14:46

"Devast8or" <no@no.no> skrev:
> Er NC's PSU ikke Enermax med Papst blæsere i?

Det er meget muligt, men de er billigere...

Derfor ville jeg også købe NC.

/Mikael

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 12-06-02 12:25

> Er NC's PSU ikke Enermax med Papst blæsere i?

Hej i gruppen. Jo, det er de! Bortset lige fra at Noise Control behandler
PAPST-blæserne med antistatisk spray inden de sætter dem i (ikke at jeg
kender mere til dette).