/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Drømme spillemaskine
Fra : kenneth


Dato : 06-06-02 19:45

Hejsa.
Jeg skal ud og købe en ny'puter her en af dagene,jeg har kigget rundt omkring
i forskellige fora og news groups for at finde mine dele og her er hvad jeg er
kommet frem til:

Aus A7V33. socket A VIA KT333 : 1209

Er kommet frem til at motherboards med
dette chipset er top of the line, ihvert
fald i pris/ydelse.
Men hvis der er nogle der har læst nogle
tests og fundet ud af om der er den store
forskel vil jeg godt vide det.

AMD AThlon palmino XP 1800+ : 1029

Cpu'en er det største ?. XP 1800+ er vel
nok den chip i øjeblikket der giver den
bedste pris/ydelse. Men så er det jeg har
hørt læst nogle rygter om at T-Bredden
skulle komme den 10/6 (ihvertfald meget snart)
Så ?'et er om man skulle vente til den kom
men jeg har læst at den ikke skulle være så
meget bedre en XP, bare med højere MHZ.
Og D´den skulle også være rimelig dyr.
Jeg ved den nok kommer til at blive god
til OC, men det holder jeg mig helst fra.

Alps floppydrev : 125

det er bare et standard, det billigste,
man bruger det jo stort set aldrig.

InnoVIS Tornado GeForce4ti-4200 : 1749

Det her er også en tricky one, jeg havde
bestemt mig for et TI-4400, men de test
jeg har læst sætter dette kort imellem
TI 4600 og TI-4400. SÅ her ville jeg også
høre jeres meninger om jeg har valgt
rigtigt

Seagate 80.0 gb- UDMA/100-7200 barracuda : 1119

Her tror jeg ikke der er så stor tvilv

Thermal SokkelA/XP, silent viking : 309

Den her skulle vist også være god nok

Creative soundblaster Audigy Player pci : 685

Lydkort ved jeg faktisk ikke så meget om
så her er hjælp nødvendig

Twinmos 512 MB PC-333 DDR2700 pc2700 : 1549

I like this, men det er dyrt

Chieftec Maxitower DA-01B-D DRAGON ATX : 995

Her skal være plads til ograderinger ,
ekstra hardidske og nemt at komme til.
Jeg har hørt gode ting om dette kabinet.


Alt det her skulle komme til en slutpris på 8899 KR

Systemmet skal stort set kun bruges til spil, så det er der kræfterne skal
lige.

Det bliver nok bestilt hos shg.dk. Hvis der er nogle små ting jeg har glemt,
ud over tastatur og mus, at sætte i så gør mig lige opmærksom på det.


Jeg har også lidt kig på en AOC,19" 9GLR (1600*1200) 0.26 dot,CRT Standard.
Men jeg ved ikke rigtigt, Har ikke kunnet finde nogle anmeldelser.
man kommer lidt i tvivl om det kan være et godt produkt når det er så meget
billigere end andre 19" skærme.
Så hvis nogen har sådan en skærm eller ved om den er god/dårlig lad mig få det
af vide.
Det var en lang smøre men hvis jeg skal ud og bruge små 10000 kr, så vil jeg
vide mest muligt om tingene, og jeg håber at i gutter kan hjælpe mig med at
sammensætte min drømmemaskine.

På forhånd tak for hjælpen
kenneth






 
 
Martin S. (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin S.


Dato : 06-06-02 20:06

>KLIP<
> Det bliver nok bestilt hos shg.dk. Hvis der er nogle små ting jeg har
glemt,
> ud over tastatur og mus, at sætte i så gør mig lige opmærksom på det.

CDromdrev/brænder/DVD-drev ???
højttalere..?
Twinmos DDR.. hmmm. Ville nok købe Samsung DDR PC2700 som skulle være noget
af det bedste til en overkommelig pris. Har du virkelig brug for mere end
256 MB ?
SB Audigy lydkortet skulle faktisk være ret fedt. Men husk at køb det med
Firewireporten. Det kan man ligeså godt.

> Jeg har også lidt kig på en AOC,19" 9GLR (1600*1200) 0.26 dot,CRT
Standard.
> Men jeg ved ikke rigtigt, Har ikke kunnet finde nogle anmeldelser.
> man kommer lidt i tvivl om det kan være et godt produkt når det er så
meget
> billigere end andre 19" skærme.

Det er ikke en superskærm. Kender kun 17" AOC. Den står faktisk pænt, dog er
det som om teksten er lidt uskarp når man ser på skærmen og man må så lige
finjustere øjnene lidt. Men farveskarpheden er kanon.
Hanssol skærme skulle være et godt billigt alternativ. Men når det kommer
til skærme er det bedste altid lige at gå ud og kigge på dem i reallife.
Helst med det grafikkort som du har tænkt dig. Ti4200 er helt fin by the
way. Husk at køb det med Tv-out (hvis man kan få det uden altså.)

At du har valgt AMD er sikkert meget fint. Jeg er selv Intel fan.

Mvh. Martin S.



Michael Petersen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 06-06-02 20:24

>
> Creative soundblaster Audigy Player pci : 685
>
> Lydkort ved jeg faktisk ikke så meget om
> så her er hjælp nødvendig
>

Når nu det er til spil bør du da lige tjekke Hercules Gametheater XP ud
Det bruger meget lidt processorkraft og derfor godt til spil. Lydkvaliteten
er god men nok ikke så god som Audigy hvis du skal høre god musik eller se
film over din PC. Men til spil er det suverænt. Og så har det en fed
break-out box til alle stik og lign.
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/GameTheaterXP/gtxp.html
http://users.pandora.be/erwinspages/epc/epcarticles/epchardware/gtxphard.htm
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=8&b=0

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?



Lars Jørgensen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 06-06-02 23:18

Michael Petersen wrote:
>> Creative soundblaster Audigy Player pci : 685
>>
>> Lydkort ved jeg faktisk ikke så meget om
>> så her er hjælp nødvendig
>
> Når nu det er til spil bør du da lige tjekke Hercules Gametheater
> XP ud Det bruger meget lidt processorkraft og derfor godt til
> spil. Lydkvaliteten er god men nok ikke så god som Audigy hvis du
> skal høre god musik eller se film over din PC. Men til spil er
> det suverænt. Og så har det en fed break-out box til alle stik og
> lign.

Ellers tag et kik på den "lillebror" Hercules Fortissimo II. Alle steder
(som jeg har set) har den fået meget posetiv omtale... og ikke helt
ufortjent. Jeg købte da jeg havde brug for god stereo og optiske ind- og
udgange. Signalet bliver så bare smidt op i min DTS forstærker og ud i nogle
ordentlige højttalere... ahhhh
http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/fortissimo_2.shtml

--
Lars



Mikael Nørrelund And~ (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 06-06-02 20:50

"kenneth" <lortepost78@hotmail.com> skrev:
> InnoVIS Tornado GeForce4ti-4200 : 1749
>
> Det her er også en tricky one, jeg havde
> bestemt mig for et TI-4400, men de test
> jeg har læst sætter dette kort imellem
> TI 4600 og TI-4400. SÅ her ville jeg også
> høre jeres meninger om jeg har valgt
> rigtigt

Jeg har hørt rigtigt godt om SUMA, men tror ikke de har
lavet et GF4 Ti 4200 endnu.
Personligt ville jeg nok ikke vælge Innovision,
så hellere købe et bedre GF¤ kort og vælge ASUS.

> Seagate 80.0 gb- UDMA/100-7200 barracuda : 1119

Rigtigt godt valg, selvom jeg tror Maxtor er kommet
godt med, med ders Fluid IDE133 modeller.

> Creative soundblaster Audigy Player pci : 685
>
> Lydkort ved jeg faktisk ikke så meget om
> så her er hjælp nødvendig

Hercules er også godt med:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414647895>
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414647891>

> Twinmos 512 MB PC-333 DDR2700 pc2700 : 1549
>
> I like this, men det er dyrt

Hvad med Samsung, som en anden skriver og har
du virkelig brug for så mange?
<http://makeashorterlink.com/?O2F152201>

> Chieftec Maxitower DA-01B-D DRAGON ATX: 995
>
> Her skal være plads til ograderinger ,
> ekstra hardidske og nemt at komme til.
> Jeg har hørt gode ting om dette kabinet.

Ja, det er nu ikke så tosset.
Måske skulle du overveje, at få fat i en lydløs psu
også, da sådan en satan larmer som en helikopter,
se evt. www.studiedata.dk eller www.webconsult.dk

Man kan også få disse kabinetter i aluminium:
<http://www.m-e.dk/shop/>

> Jeg har også lidt kig på en AOC,19" 9GLR
> (1600*1200) 0.26 dot,CRT Standard.
> Men jeg ved ikke rigtigt, Har ikke kunnet finde nogle
> anmeldelser. man kommer lidt i tvivl om det kan være et
> godt produkt når det er så meget billigere end andre 19"
> skærme.
> Så hvis nogen har sådan en skærm eller ved om den er
> god/dårlig lad mig få det af vide.

AOC skulle være ganske god kvalitet, men hvad med
disse:
<http://makeashorterlink.com/?Y2C165201>
<http://makeashorterlink.com/?Y2C165201>
- Dot pitch'ne er jo langt bedre.

Jeg har selv en Samtron skærm og er ovenud
tilfreds med den.

Mvh.
Mikael


Tinky Winky (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 06-06-02 21:50

> > Seagate 80.0 gb- UDMA/100-7200 barracuda : 1119
>
> Rigtigt godt valg, selvom jeg tror Maxtor er kommet
> godt med, med ders Fluid IDE133 modeller.

Ja, dem som ikke ved så meget om dem, bliver forblændet af IDE133 i
modsætning til IDE100 og går ud fra at Maxtoren er bedst. Men det er den
ikke.



Lars Jørgensen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 06-06-02 23:04

Tinky Winky wrote:
>>> Seagate 80.0 gb- UDMA/100-7200 barracuda : 1119
>>
>> Rigtigt godt valg, selvom jeg tror Maxtor er kommet
>> godt med, med ders Fluid IDE133 modeller.
>
> Ja, dem som ikke ved så meget om dem, bliver forblændet af IDE133
> i modsætning til IDE100 og går ud fra at Maxtoren er bedst. Men
> det er den ikke.

Hvad er det, som gør en harddisk "bedst" ?
Jeg har både en Seagate (60GB) og en Maxtor (40GB) begge "fluid" og kan
altså ikke mærke forskel på dem. De kører på bundkortets ATA100 controller.
De er begge meget støgsvage og bliver i mit tilfælde ca. lige varme.
Hastighedsmæssigt ligger Maxtor'en i front viser målinger men i real-life er
det ikke mærkbart.

--
Lars



Leony (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 07-06-02 07:29


"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
news:adom7v$hdu$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvad er det, som gør en harddisk "bedst" ?
> Jeg har både en Seagate (60GB) og en Maxtor (40GB) begge "fluid" og kan
> altså ikke mærke forskel på dem. De kører på bundkortets ATA100
controller.
> De er begge meget støgsvage og bliver i mit tilfælde ca. lige varme.
> Hastighedsmæssigt ligger Maxtor'en i front viser målinger men i real-life
er
> det ikke mærkbart.

Sådan er det tit med hardware. Du kan kun afgøre hvad der er bedst ved at
benchmarke. Ved almindeligt brug kan du ikke mærke forskellen.
Om du surfer nettet med en Celly 1000 Mhz eller en Celly 700 Mhz gør ikke
den store forskel. Ligesom du heller ikke kan mærke om maskinen har 512
eller 1024 MB RAM. Hvis du derimod benchmarker dem, så vil du se en forskel.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.




Mikael Nørrelund And~ (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 07-06-02 14:35

"Tinky Winky"
<twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> skrev:
> Ja, dem som ikke ved så meget om dem, bliver
> forblændet af IDE133 i modsætning til IDE100 og går
> ud fra at Maxtoren er bedst. Men det er den ikke.

Det har jeg vidst aldrig sagt, jeg har bare set den er
hurtigere i div. tests - ikke den er bedst.

/Mikael
- Som selv købte Seagate pga. lydniveauet...


Tinky Winky (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 07-06-02 16:26

> > Ja, dem som ikke ved så meget om dem, bliver
> > forblændet af IDE133 i modsætning til IDE100 og går
> > ud fra at Maxtoren er bedst. Men det er den ikke.
>
> Det har jeg vidst aldrig sagt, jeg har bare set den er
> hurtigere i div. tests - ikke den er bedst.

Det var ikke et modsvar til dig på den måde. Ja, den er marginalt hurtigere
end Seagate'en i mange test. Men det er ikke på grund af IDE133 interfacet.
Pointen er bare at man ikke skal tro at IDE100 harddiske er langsommere end
IDE133.

> /Mikael
> - Som selv købte Seagate pga. lydniveauet...



Rasmus S (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus S


Dato : 06-06-02 22:35

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote.

klip

> Jeg har hørt rigtigt godt om SUMA, men tror ikke de har
> lavet et GF4 Ti 4200 endnu.
> Personligt ville jeg nok ikke vælge Innovision,

Hvorfor ikke det? ... mit gamle GF2 Pro samt mit nuværende GF4 Ti4200 er
Innovision. Har aldrig haft problemer, kørt 100% stabilt tit med ydelse i
den gode ende sammenlignet med konkurrenterne.

> så hellere købe et bedre GF¤ kort og vælge ASUS.

Asus ... ja det hed det i "gamle" dage, de er desværre faldet lidt af på det
sidste. Jeg kender ingen forhandlere der f.eks anbefaler deres bundkort
idag.

Mvh

Rasmus S





Mikael Nørrelund And~ (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 07-06-02 14:38

"Rasmus S" <rasmusstubert@hotmail.com> skrev:
> > Personligt ville jeg nok ikke vælge Innovision,
>
> Hvorfor ikke det?

Personlige holdninger ;)

> > så hellere købe et bedre GF¤ kort og vælge ASUS.
>
> Asus ... ja det hed det i "gamle" dage, de er desværre
> faldet lidt af på det sidste.

Det er jeg godt klar over, personligt ville jeg nok vælge
et GF3 Ti200 fra SUMA.

> Jeg kender ingen forhandlere der f.eks anbefaler deres
> bundkort idag.

Der kan jeg desværre ikke snakke med, derfor ingen
kommentarer omkring bundkortet ;)

/Mikael


Torben Nielsen (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Torben Nielsen


Dato : 06-06-02 21:42

> Jeg har også lidt kig på en AOC,19" 9GLR (1600*1200) 0.26 dot,CRT Standard.
> Men jeg ved ikke rigtigt, Har ikke kunnet finde nogle anmeldelser.
> man kommer lidt i tvivl om det kan være et godt produkt når det er så meget
> billigere end andre 19" skærme.
> Så hvis nogen har sådan en skærm eller ved om den er god/dårlig lad mig få det
> af vide.

Jeg har selv en AOC Spectrum 9Glrs, jeg antager at forskellen på
de to typer er minimal. Den har en strømforsyning der støjer når
skærmen står i standby. Det er ikke muligt at slukke skærmen uden
at hive stikket ud af stikkontakten. Det er ikke alle skærme af
denne type der har problemet med strømforsyningen, men det er
absolut ikke et enestående tilfælde (kender til flere med samme
skærm og problem).
Desuden har min skærm et ekstra problem: Den viser ikke billedet
korrekt hvis den vertikale frekvens er 60Hz, billedet er ikke
centreret og meget andet. Det kan dog justeres væk, men kun
indtil man slukker skærmen eller skifter opløsning, hvorefter man
kan justere igen.


Med venlig hilsen

Torben


Tinky Winky (06-06-2002)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 06-06-02 21:55

> Cpu'en er det største ?. XP 1800+ er vel
> nok den chip i øjeblikket der giver den
> bedste pris/ydelse. Men så er det jeg har
> hørt læst nogle rygter om at T-Bredden
> skulle komme den 10/6 (ihvertfald meget snart)
> Så ?'et er om man skulle vente til den kom
> men jeg har læst at den ikke skulle være så
> meget bedre en XP, bare med højere MHZ.
> Og D´den skulle også være rimelig dyr.
> Jeg ved den nok kommer til at blive god
> til OC, men det holder jeg mig helst fra.

Du kunne vel vente en uge eller to. Ud over 2200+ skulle der også komme
mindre modeller, som fx 1800+. De bliver nok mere kølige end Palomino.

> InnoVIS Tornado GeForce4ti-4200 : 1749
>
> Det her er også en tricky one, jeg havde
> bestemt mig for et TI-4400, men de test
> jeg har læst sætter dette kort imellem
> TI 4600 og TI-4400. SÅ her ville jeg også
> høre jeres meninger om jeg har valgt
> rigtigt
>
> Seagate 80.0 gb- UDMA/100-7200 barracuda : 1119
>
> Her tror jeg ikke der er så stor tvilv

Nej, den fedeste IDE harddisk.

> Thermal SokkelA/XP, silent viking : 309
>
> Den her skulle vist også være god nok

Men lidt dyr. Titan 5 et eller andet til 99,- i shg skulle også være rimelig
god.

> Creative soundblaster Audigy Player pci : 685
>
> Lydkort ved jeg faktisk ikke så meget om
> så her er hjælp nødvendig
>
> Twinmos 512 MB PC-333 DDR2700 pc2700 : 1549
>
> I like this, men det er dyrt

Samsung skulle være bedre. Du kan få 1 blok 256MB til ca. 640. Hvis du
virkelig har brug for 512MB så køb to af dem og spar ca. 300,- Ellers start
med 1 stk. og køb en ekstra blok, hvis du får brug for det.



[3700] Morten Jensen (17-06-2002)
Kommentar
Fra : [3700] Morten Jensen


Dato : 17-06-02 09:39

MHT dit disk valg kan jeg anbefale en WD 800BB (med 8mb cache). Den er tavs,
meget hurtig og kold.

Den er lidt dyrere (1400) men pengene er godt givet ud.

MVH
Morten



Sand (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Sand


Dato : 07-06-02 00:39

> Aus A7V33. socket A VIA KT333 : 1209

Kører med dette mobo selv og kan ikke sætte en finger på noget so far.

> InnoVIS Tornado GeForce4ti-4200 : 1749

Hold øje med Matrox parhelia-512 ? Det ser ret modbydeligt ud hehe hvis du
har råd ;)

> Creative soundblaster Audigy Player pci : 685
Creative er ok
Men Terratec DMX 6Fire hvis du har råd!

> Twinmos 512 MB PC-333 DDR2700 pc2700 : 1549

Køb Samsung ram det har du sq råd til :) Se evt. roundup af ram på
hardinfo.dk


Sand



Esben (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 07-06-02 01:10


"kenneth" <lortepost78@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3cffad9b$0$47845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg har også lidt kig på en AOC,19" 9GLR (1600*1200) 0.26 dot,CRT Standard.
> Men jeg ved ikke rigtigt, Har ikke kunnet finde nogle anmeldelser.
> man kommer lidt i tvivl om det kan være et godt produkt når det er så meget
> billigere end andre 19" skærme.

Køb hellere en god 17" - den AOC er ikke noget at råbe hurra for.

--
Esben



kenneth (07-06-2002)
Kommentar
Fra : kenneth


Dato : 07-06-02 09:48

[Type your reply here]

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote:
>"kenneth" <lortepost78@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3cffad9b$0$47845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>
Tak for svarene alle sammen.
Men jeg har lige et par ekstra spoergsmaal.

1> vil det virkelig ikke gi noget i spil at have 512 mbram istedet for 256

2 er der nogen der har faste oplysninger om hvornaar thoroughbreden kommer,
og om den er saa meget bedre at det kan betale sig at bruge ekstra penge paa
den.

3 hvor vigtigt er det at have ekstra mhz, jeg mener hvis jeg har en 1800 xp
vil jeg saa kunne se en tydlig forskel hvis jeg havde en f.eks 2200 mhz. Vi
gaar selvf'lgelig ud fra at jeg har et lækkert geforce 4 kort.

4 hvad med det nye maxtor kort vil helt sikkert koebe det hvis det er kommet
inden jeg får købt min nye pc, men er der nogen der ved hvornaar det kommer og
hvad det kommer til at koste, har selv s'gt men har ikke haft held til at
finde konkrete oplysninger.



Esben (07-06-2002)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 07-06-02 16:11


"kenneth" <lortepost78@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d00732c$0$74222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> 2 er der nogen der har faste oplysninger om hvornaar thoroughbreden kommer,
> og om den er saa meget bedre at det kan betale sig at bruge ekstra penge paa
> den.
>
> 3 hvor vigtigt er det at have ekstra mhz, jeg mener hvis jeg har en 1800 xp
> vil jeg saa kunne se en tydlig forskel hvis jeg havde en f.eks 2200 mhz. Vi
> gaar selvf'lgelig ud fra at jeg har et lækkert geforce 4 kort.

Ved det ikke, men ved processorkøb har jeg indtryk af at det aldrig kan betale sig at købe den hurtigste model i en serie. Ved dog
ikke hvornår T-bred kommer.

> 4 hvad med det nye maxtor kort vil helt sikkert koebe det hvis det er kommet
> inden jeg får købt min nye pc, men er der nogen der ved hvornaar det kommer og
> hvad det kommer til at koste, har selv s'gt men har ikke haft held til at
> finde konkrete oplysninger.

Du mener vel Matrox og ikke Maxtor, men 2000-5000 vil jeg gætte på, afhængigt af model - men det ER kun et gæt, og det kan tage lang
tid før den kommer på markedet.
Sørg nu for at få en ordentlig skærm til, det er garanteret en af de dele du kommer til at have længst tid.

--
Esben



John Jensen (11-07-2002)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 11-07-02 14:06

Jamen hvad er en god skærm så : Fabrikat, Type osv, helt ærlig : Dit
svar kan man ikke bruge til meget, syntes du selv ?


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste