Hjælp. Opstarts-Problem
Fra : Martin Østergård

Dato : 06-06-02 19:03

Jeg har en skumpaq pc, som jeg egentlig skulle sælge til en fra byen.

Den kører fint nok, når BIOS lige bliver flashed, så det compaq shit ryger
ud. Og WinXP bliver lagt ind i stedet for re-etablering af win98.

Problemet består i at maskinen kun tænder skærmen ca. hver anden gang jeg
trykker power on på pc'en.

Jeg har sat 128MB ram mere i end de 128MB der sad i forvejen. Har prøvet at
pille dem ud, for at se om den var kræsen. Men det hjalp ikke.

Der sidder AMD Slot A 600MHz Athlon C CPU. For at det ikke skal være løgn,
så har jeg en pc magen til, som har samme problem. Den blev sat til side,
pga. problemet. Og nu er det sket for en magen til.

Hvad kan problemet bestå i. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. På
forhånd TAK.

Det er lige som om, at hvis jeg tænder og slukker og så tænder et par sek
efter, så kan den godt tænde skærmen. Hvis den har stået 5min er der ringere
chance for at den tænder skærmen. Men ved ikke om det er noget der holder
eller blot en tilfældighed.

Jeg har prøvet at pille begge IDE kabler fra på bundkortet - hjalp heller
ikke noget, selvom jeg heller ikke regnede med det.

Fra : Leony

Dato : 07-06-02 07:36

"Martin Østergård" <aliaz0@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet består i at maskinen kun tænder skærmen ca. hver anden gang jeg
> trykker power on på pc'en.

Går ud fra at du har en af de strømforsyninger hvor skærmen er tilsluttet,
så man sparer lidt tid fordi man kun skal tænde et sted.
Umiddelbart vil jeg sige at din strømforsyning, ikke kan klare at tænde
skærmen. Den yder måske ikke nok power til at skærmen kan tænde.
Prøv med en anden strømforsyning.
Sæt skærmen direkte til en stikkontakt og tænd den separat.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Martin Østergård

Dato : 07-06-02 20:41

Skærmen for ikke strøm fra PSU'en, men fra stikkontakten. Jeg tror fejlen
ligger i noget omkring grafikkortet. Skal lige have testet det nærmere.

Fra : Leony

Dato : 08-06-02 08:05

"Martin Østergård" <aliaz0@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Skærmen for ikke strøm fra PSU'en, men fra stikkontakten. Jeg tror fejlen

Jeg misforstod dit spørgsmål. Undskyld.
Det var det med at tænde skærmen, når man trykker power på computeren.

> ligger i noget omkring grafikkortet. Skal lige have testet det nærmere.

Det kunne lyde som om at skærmen ikke får noget signal fra grafikkortet.
Prøv med en anden strømforsyning og grafikkort.