ZoneAlarm Pro i TCP/IP netværk
Fra : Lars

Dato : 06-06-02 18:15

Hej, jeg downloadede ZoneAlarm Pro trial igår til min privat pc.

Jeg kunne se en fordel i at ZAP blev installeret i firmaet, hvor der er en Windows 2000 server
med ADSL Netexpress fra TDC, ydermere er ca. 10 brugere ligeledes med W2K og en enkelt NT 4
koblet til. Der anvendes TCP/ IP internt.

Er det realistisk/ muligt at bruge ZAP? Skal den installeres både på server & clienter?

En test på www.dslreports.com viste at serveren er yderst sårbar. Der er dog ikke nogen
services udadtil, der bruges den blot til email http, ftp, usenet, netmeeting etc.

--
Best regards

Lars

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-06-02 19:51

"Lars" <lc@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koblet til. Der anvendes TCP/ IP internt.
>
> Er det realistisk/ muligt at bruge ZAP? Skal den installeres både på

Jeg har meget dårlige erfaringer med ZA (dog ikke ZAP) mht. performance på
klienterne. Desuden kan brugerene jo selv "komme til" at lukke for deres
"firewall" - i nogen situationer er det ikke så fedt. Desuden ville jeg nok
heller ikke basere et netværk af den størrelse på et produkt der, efter hvad
jeg hører, er så ustabilt. Jeg ville nok anvende en HW firewall eller fx en
M$ ISA server. Den sidste har jeg selv meget gode erfaringer med - den er
let at konfigurere og ser (imho) ud til at holde meget godt vand.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)