Hjælp til Asus A7V333 Raid og Netkort
Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-02 18:07

Hej alle !

Jeg har lige bygget mig en ny maskine, alt kører perfekt bortset fra at jeg
ikke kan komme på nettet.
Maskinen vil/kan ikke finde mit netkort. Det eneste den finder er et netkort
som hedder 1394.

Jeg har flg.
TDC Netexpress analog
A7V333 Raid (kører ikke raid endnu)
XP1800
Windows XP og Win 98 SE
Mit grafikkort er et PCI Geforce 2 (endnu), det virker fint selv om det også
er PCI, men netkortet gør ikke.

Jeg har prøvet 3 netkort deraf 2 forskellige.
Jeg prøvede Win 98 men den fandt ikke noget netkort, derefter prøvede jeg
Win XP med 2 forskellige Netkort.

Jeg har kigget i Bios, jeg syntes ikke der er noget jeg kan stille der. Er
der nogle jumpere eller lignende der skal flyttes, de står i den stilling
som da bundkortet ankom.

Håber på hurtig og kvalificeret hjælp da jeg er helt på den.

Med venlig hilsen

Gert Vest

P.S. Dette er naturligvis ikke skrevet fra min PC, da den selvfølgelig ikke
kan komme på nettet.

Fra : Fam. Johansson

Dato : 06-06-02 19:09

"Lars Knudsen" <lk209@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som da bundkortet ankom.
>
> Håber på hurtig og kvalificeret hjælp da jeg er helt på den.

Hejsa.

Jeg vid ikke rigtigt noget om TDC, da jeg bruger CC.

Men jeg fandt da denne på deres hjemmeside :
http://teledanmark.dk/menu/sm2541.htm

Her vises opsætning af både Win98 og WinXP.

Håber det ka` bruges.

Mvh. Kimmo

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-02 19:26

Hej

Jeg skylder lige at sige at den gamle maskine kørte fint med både netkort og
adsl til Teledanmark.
Det er ikke forbindelsen der er noget galt med. Det der er galt er at min PC
ikke kan finde netkortet. Hverken med Win98 og XP.
Jeg tror det har et eller andet og gøre med bundkortet.

GV

Fra : Fam. Johansson

Dato : 06-06-02 20:17

> [...]
PC
> ikke kan finde netkortet. Hverken med Win98 og XP.
> Jeg tror det har et eller andet og gøre med bundkortet.

Har du ikke en driver diskette?? ellers kan den sikkert findes på nettet.
Havde samme problem med win98 og løste det med "tilføj ny hardware"-guiden
og en driver diskette. Det er et D-link PCI kort. WinXP fandt den dog fint
selv.

Mvh. Kimmo

Fra : Gert Vest

Dato : 06-06-02 22:01

Juhu, nu virker det.
Jeg havde på fornemmelsen at det var noget med bundkortet.
Mellem 2. og 3. PCI slot sidder en jumper som skal flyttes, så fandt den mit
Netkort.
Tak for du ville hjælpe mig Kimmo.

GV