PureFtpf logfil analyseringsværktøj
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 06-06-02 16:59

Er der nogle der har kendskab til et værktøj, som kan analysere subj.?

Jeg har prøvet med "modlogan". Men den siger at jeg mangler:

fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
libdmalloc.so kræves af modlogan-0.7.12-1
libgd.so kræves af modlogan-0.7.12-1

De er ellers installeret...... Nogle forslag til hvordan jeg eventuelt
får modlogan til at spille?

De værktøjer som pureftpds hjemmeside anbefaler
(http://www.pureftpd.org/thirdparty.shtml) kræver PHP, SQL osv. og det
er jeg ikke interesseret i at få installeret.

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 06-06-02 17:12

Mikkel F. S. Andersen wrote:
> [...]
> libgd.so kræves af modlogan-0.7.12-1
>
> De er ellers installeret...... Nogle forslag til hvordan jeg eventuelt

Hvis de er installeret, er det blot at faa modlogan til at finde dem.
Proev med en 'ldd ./modlogan' for at se hvilke biblioteker den er linket
op mod, og om den kan finde dem. Hvis den ikke kan, men du kan (fx med
'find') kan du evt fikse det vha LD_LIBRARY_PATH variablen.

Maaske ville det hjaelpe hvis du skrev noget mere om dit system.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 06-06-02 17:15

Ole Michaelsen wrote:

> [...]
> 'find') kan du evt fikse det vha LD_LIBRARY_PATH variablen.
>
> Maaske ville det hjaelpe hvis du skrev noget mere om dit system.

Det er i Mandrake 8.3.

Den udgave jeg har af modlogan er en RPM..... Men jeg vil lige prøve at
finde en anden.

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 06-06-02 17:50

Ole Michaelsen wrote:
> [...]
> op mod, og om den kan finde dem. Hvis den ikke kan, men du kan (fx med
> 'find') kan du evt fikse det vha LD_LIBRARY_PATH variablen.

Jeg har følgende fil i mit system: libgd.so.1

Den brude vidst hedde libgd.so

Kan jeg bare lave en kopi, og kalde den libgd.so ?

Jeg kan vidst ikke fjerne den gamle libgd.so.1 pakke, da linuxconf
bruger den... Hvad gør vi nu lille du ?

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 07-06-02 08:21

Mikkel F. S. Andersen wrote:

> Jeg har følgende fil i mit system: libgd.so.1
> Den brude vidst hedde libgd.so
> Kan jeg bare lave en kopi, og kalde den libgd.so ?

Lav et symbolsk link: ln -s /usr/lib/libgd.so.1 /usr/lib/libgd.so

(hvis libgd.so ligger under /usr/lib/).

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 07-06-02 16:36

Ole Michaelsen wrote:
> Lav et symbolsk link: ln -s /usr/lib/libgd.so.1 /usr/lib/libgd.so
>
> (hvis libgd.so ligger under /usr/lib/).

Jeg har prøvet. Men:

[root@localhost flott]# rpm -i modlogan-0.7.12-1.i386.rpm
fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
libgd.so kræves af modlogan-0.7.12-1

Det er underligt (jeg har også kørt ldconfig). Nogle andre ideer?

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-06-02 16:58

Mikkel F. S. Andersen wrote:

> [...]

Det der løser jo ikke pakkeproblemet. Rpm kan jo ikke vide, hvad du selv
har lavet af symbolske links.

> [root@localhost flott]# rpm -i modlogan-0.7.12-1.i386.rpm
> fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
> libgd.so kræves af modlogan-0.7.12-1
>
> Det er underligt (jeg har også kørt ldconfig). Nogle andre ideer?

Du må enten finde den pakke, der indeholder libgd.so, installere en
modlogan, der ikke afhænger af libgd.so, eller installere med --nodeps.

/Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-06-02 17:14

In article <3CFF86D7.4020806@NON.DK>, Mikkel F. S. Andersen wrote:
> [...]
> libgd.so kræves af modlogan-0.7.12-1
>
> De er ellers installeret...... Nogle forslag til hvordan jeg eventuelt

Hvor har du installeret dem henne?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-06-02 01:03

On Thu, 06 Jun 2002 17:59:19 +0200, Mikkel F. S. Andersen wrote:

> Er der nogle der har kendskab til et værktøj, som kan analysere subj.?

Jeps, analog (www.analog.cx). Med det kræver at du benytter pureftps
altlog feature, men det er rimelig nemt.

/Simon

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 07-06-02 17:11

Simon Lyngshede wrote:
> Jeps, analog (www.analog.cx). Med det kræver at du benytter pureftps
> altlog feature, men det er rimelig nemt.

Den ser lovende ud.
Men PureFtpd har flere altlog muligheder:

# This log file can then be processed by www traffic analyzers.
AltLog clf:/var/log/pureftpd.log

# Create an additional log file with transfers logged in a format optimized
# for statistic reports, as done with ftpStats
# (http://www.shagged.org/ftpstats) .

# AltLog stats:/var/log/pureftpd.log

# Create an additional log file with transfers logged in the standard W3C
# format (compatible with most commercial log analyzers)
# AltLog w3c:/var/log/pureftpd.log

Hvilken af de tre skal jeg vælge?

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 08-06-02 13:39

On Fri, 07 Jun 2002 18:11:00 +0200, Mikkel F. S. Andersen wrote:

Du skal vælge clf (Common Logfil Format, clf:/var/log/pureftpd.log)
Så skal Analog konfigureres med et log format, den genkender selv ting på
proftpd og apache med ikke pureftpd

Nu vil jeg spare dig for besværet med selv at regne det ud, i din analog
konfigurations fil skriver du:

LOGFORMAT (%s - %j [%d/%M/%Y:%h:%n:%j %j] %j %r" %j %b)

Så kan analog finde ud af at læse pureftpd logfilerne

/Simon

Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-06-02 12:46

On Fri, 7 Jun 2002 07:20:36 +0000 (UTC)
Ole Michaelsen <omic+usenet4@fys.ku.dk> wrote:

> Lav et symbolsk link: ln -s /usr/lib/libgd.so.1 /usr/lib/libgd.so

Og kør ldconfig bagefter.

Bo Simonsen

Join the GNU generation