Forhudsforsnævring
Fra : Anja

Dato : 06-06-02 15:54

Hej NG

Min søn (8 år) har det der hedder forhudsforsnævring og er blevet behandlet
med fedt og hormon creme. Ved hver behandling er der blevet åbnet men det
har givet betændelse og behandlingen er blevet stoppet - desværre har det så
lukket igen.
Nu skal han så undersøges med henblik på at få det skåret op. Er der nogen
af jer derude der har erfaring med dette?
Vi ved jo alle hvordan små drenge elsker deres små tissere og min søn er
ingen undtagelse så jeg er lidt bange for om det er lidt af et "overgreb" på
ham.
Anja

Fra : Sander

Dato : 06-06-02 17:10

"Anja" <aremoveholdum@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ingen undtagelse så jeg er lidt bange for om det er lidt af et "overgreb"

Hej Anja.

Vores søn ( 9 år )har haft det samme problem. Han kunne ikke få forhuden
tilbage. Han fik blærebetændelse hele tiden, som man mente, var en følge
deraf. Vi snakkede også med vores læge om det. Vi havde jo samme bekymring,
som dig med, at få det skåret op. Vi blev dengang enige, med lægen om at
vente lidt og se tiden an og det går fint for vores søn i dag.
Men hvis jeres dreng, hele tiden lukker, er det nok smart, at få det skåret.
Det hele skulle foregå ret hurtigt og smertefrit og det er nok bedre, for
jeres søn, at det bliver gjort nu, end når han når teenagealderen. Så
slipper han jo også, for smerterne ved gentagne behandlinger, som ikke
virker i længere tid.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anja

Dato : 06-06-02 18:34

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
.. Vi blev dengang enige, med lægen om at
> vente lidt og se tiden an og det går fint for vores søn i dag.

Har i brugt cremer eller lign.?
Anja

Fra : Sander

Dato : 06-06-02 21:40

> "Sander" <Sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> . Vi blev dengang enige, med lægen om at
>
> Har i brugt cremer eller lign.?
> Anja

Nej vi brugte ikke cremer. Vores søn havde som sagt blærebetændelse gentagne
gange og de mente, at det var fordi, han ikke kunne vaske sig ordentligt
under forhuden. Det har ikke generet ham ellers.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : John Witt

Dato : 08-06-02 19:26

On Thu, 6 Jun 2002 16:54:03 +0200, "Anja" <aremoveholdum@hotmail.com>
wrote:

>Nu skal han så undersøges med henblik på at få det skåret op. Er der nogen
>af jer derude der har erfaring med dette?

Ja, jeg blev skåret som dreng (jeg er 34 nu), har ikke haft nogen
problemer med det, og har tit fået at vide fra det andet køn at jeg er
bedre at elske med p.g.a. det.

John