CURL og dato
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-06-02 15:24

Kan det passe, at der ikke findes en måde at få sidst-ændret-datoen på
en webside vha. CURL? Jeg har ikke kunnet finde nogen CURLINFO-konstant
til det.

Jeg leder efter en metode til at foretage HEAD + datotjek af en webside.
At lave det manuelt vha. fsockopen() og fwrite() er sidste udvej, fordi
jeg gerne vil gøre programmet hurtigt (der er tale om en indekser, der
skal gennemsøge utallige sider). fopen() kan godt bruges, men er ikke
optimal, fordi den henter hele siden. CURL... tja...?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-06-02 16:36

On Thu, 06 Jun 2002 16:24:21 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

>Kan det passe, at der ikke findes en måde at få sidst-ændret-datoen på
>en webside vha. CURL? Jeg har ikke kunnet finde nogen CURLINFO-konstant
>til det.

CURLOPT_WRITEHEADER kan om ikke andet sørge for at headeren i
outputtet bliver smidt i en fil. Det burde vel være en mulighed.

Alternativt kan du sætte CURLOPT_HEADER for at lade HTTP-headeren i
svaret blive inkluderet i outputtet.

http://www.php.net/manual/en/function.curl-setopt.php

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-06-02 16:43

On Thu, 06 Jun 2002 17:36:00 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Alternativt kan du sætte CURLOPT_HEADER for at lade HTTP-headeren i
>svaret blive inkluderet i outputtet.

Tilføj evt. også CURLOPT_NOBODY - den er beskrevet dårligt på
http://www.php.net/manual/en/function.curl-setopt.php , men den sørger
rent faktisk for at der kun bliver lavet et HEAD-request.

Manual-siden kunne give foranledning til at tro, at den lavede et
GET-request, men den blot undlod at inkludere selve indholdet. Et par
hurtige tests viser dog, at der kun laves HEAD-requests, når blot den
er sat.

Af praktiske årsager bør man dog også sætte CURLOPT_HEADER, da man
ellers ikke får noget output overhovedet.

--
- Peter Brodersen