Ferieideer??
Fra : vagn torup

Dato : 06-06-02 15:01

Hej Alle

Netop hjemkommet fra en vidunderlig ferie i Jesperhus Feriecenter på Mors
(kan virkelig anbefales!!!!!!) er vi nu ved at planlægge den næste ferie.
Næste år har vi kobberbryllup og vil gerne fejre det med en ferie med vores
4 unger. Da kobberbrylluppet er 3/4-2003 vil vi gerne rejse deromkring, men
hvor skal vi tage hen???
Ungerne er til den til 6½ år, 5 år, knap 4 år og 2 år. Vi har ikke bil eller
kørekort. Det skal ikke være strandferie og heller ikke skiferie, hvis der
da er noget sådant på den tid af året.
Vi forestiller os noget med et hav af børneaktiviteter og lidt for de
voksne. Det må ikke være et sted, hvor der bliver drukket alkohol i større
mængder.
Vi tænker lidt på Italien i noget ferielejlighed, men er i tvivl om der mon
er nok for ungerne, for de gider ikke vade gade op og gade ned og se på huse
og blomster, som vi andre ellers nyder meget.
Håber på nogle ideer/erfaringer.
MVH Rikke

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 06-06-02 19:42

Hej
I skulle prøve at tage på camping-ferie. Der er flere rejsebureauer som
tilbyder fly-og camping, og målgruppen er hovedsagligt børnefamilier. Jeg
kender en familie som har været på Kreta på dén måde, og det var stor stor
succes. Børnene kan rende frit og lege, der er masser af andre (danske) børn
og forældrene kan slappe af. Bureauerne har villatelte fast stående på div.
campingpladser, så man skal ikke selv have telt.
Da jeg selv var barn tog mine forældre os 4 børn med på campingferie til et
sted i Tyskland hvor der var friluftsbad på selve campingpladsen - og det
var genial ferie..

Hej fra Sandra

Fra : Nyberg

Dato : 06-06-02 20:00

vagn torup <vagntorup@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:SZJL8.66$kb1.2367@news.get2net.dk...
> [...]
vores
> 4 unger. Da kobberbrylluppet er 3/4-2003 vil vi gerne rejse deromkring,

Hvad med at leje et mobil home på en camping plads et eller andet sted i
Europa - vi tager til Paris Søndag d. 16/6 i et mobil home det har vi givet
2200 kr. for igemmen www.eurosites.dk , vores søn er 2 ½ år dette her ligger
ikke så langt fra Disney land, og man kan jo for rimelig penge tage fx. nat
toget til Paris.

Du kan også tjekke hos www.fbc.dk de har også ferie huse rundy om i Europa
det i gennem har vi i uge 35 lejet et rækkehus i Séte i sydfrankrig til 1940
kr.

Håber i kan finde noget.

Mvh.
Malou

Fra : vagn torup

Dato : 06-06-02 20:50

"Nyberg" <Nyberg@T-Online.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> det i gennem har vi i uge 35 lejet et rækkehus i Séte i sydfrankrig til

Tak for jeres ideer, men det er ikke sådan noget, vi er ude efter.
Måske skulle jeg fortælle lidt om Jesperhus Feriecenter, så er det nok
nemmere at forstå, hvad det er, vi gerne vil.
På selve centret var der indendørs og udendørs vandland, besøgsgård med
klappedyr og div. aktiviter (vindues - og t-shirtmaling osv), der var put
and take sø, en stor vildt lækker legeplads og en hel del små.
200 meter væk¨lå blomsterparken, som vi som gæster i feriecentret havde fri
adgang til. Der var et skønt legeland med el-biler og ditto motorcykler,
piratlegeland, 80 m2 stor sandkasse med alverdens legetøj, bumberboats,
cykler, geder, you name it, det var der det hele. Desuden en tropisk zoo med
slanger, papegøjer aber, terrarie osv osv.
Alt i alt masser af underholdning til store og små i 8 dage.

Nu er det jo ikke Jesperhus vi skal til igen, så det skal ikke være de samme
ting, men mængden af ting vi kunne lave var helt fin. Når man ikke har bil -
eller kørekort, er det vigtigt at det "hele" er samlet inden for en
forholdsvis lille radius.

I september sidste år tog vi til Danland i Ebeltoft også et pragtfuldt sted,
men dog ikke med helt så mange aktiviteter, så der valgte vi at tage en dag
på Kattegatcentret i Grenå og en dag til Randers Regnskov.

Det er altså slet ikke nok at ungerne "bare" har en masse kammerater og en
svømmepøl, det har hverken de eller vi andre temperament til, der skal ske
meget mere, men i børnehøjde.

Knus Rikke

Fra : vagn torup

Dato : 06-06-02 20:52

Hej igen
Glemte lige at skrive at det altså heller ikke må være uoverskueligt med
offentlige transportmidler. Det tog os over 7 timer at komme fra Valby til
Nykøbing Mors og denne gang vil vi gerne have lidt kortere og nemmere (vi
skulle skifte 5 gange!!!) transport, da det var meget hårdt for os alle
sammen.
Rikke

Fra : golden

Dato : 06-06-02 21:39

Hvor bor I henne af i landet? For ellers kan I måske overveje at tage til
København, hvor de offentlige transportmidler er fine og hvor der er masser
af ting at se på og mange aktiviteter for børn også.
Hvis I vil til udlandet vil jeg foreslå evt. USA, der er en del af den slags
ferie-aktivitetssteder gearet til børn og servicen er som regel i top.

Mvh.
golden

Fra : vagn torup

Dato : 06-06-02 21:38

Hej Golden
Vi bor skam i Kbh. nærmere bestemt Vigerslev og vi benytter os utrolig meget
af byens mange tilbud.
USA bliver nok for dyrt. Det er noget vi skal spare op til. Jeg har en
deltids dagpenge og manden er pt. på bistand og venter på en pension pga.
dårligt hjerte og ben, så der er ikke voldsomt mange penge.
Ferien må ikke alt inkl. overstige 8000 kr.
MVH Rikke

Fra : golden

Dato : 07-06-02 07:24

Hej Rikke.
Jeg læst faktisk i Politiken for ca. 1½ år siden, at man kunne kommer
billigt til Eurodisney...især hvis det var udenfor sæsonen. (fordi
forlystelsesparken sponserer en del af rejsen). Der kan man leje en hytte og
får indgang med i prisen. Når man blev træt at Mickey Mouse gik der tog ind
til Paris. Prøv at søge på nettet. Journalisten var yderst begejstret fordi
han synes det var en rigtig børnevenlig ferie og fordi der altid var
aktiviteter. Så vidt jeg husker tog de i forlystelsesparken om formiddagen,
tog hjem til hytten og spiste frokost og tog så ud i det franske om
eftermiddagen. Fordi man har fri adgang, så skal man ikke nå det hele på én
dag, man kan tage det om formiddagen hvor køerne er korte og det ikke er så
varmt ect.
Måske det var noget?

Fra : MM

Dato : 06-06-02 21:46

Hej Rikke!
Jeg kan varmt anbefale Malta!
Dansk Folkeferie arrangerer nogle rejser til noget der hedder Meliah
holliday center (ved ikke lige om det staves sådan) Det ligger ikke så langt
fra havet. Der er svimmingpools og et børnehus hvor der hver dag er
forskellige aktiviteter. Vi var dernede da jeg var 8 og min bror 12, og det
var både min og min brors bedste ferie. Vi har et vennepar der tog derned
sidste år (det er jo da trods alt et par år siden at jeg selv var dernede)
Og de sagde at det var ligeså godt som jeg havde snakket om.
¨Måske var det en idé?

--

Venlig hilsen Mia
fjern xxx i mailadressen

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 08-06-02 11:38

Hejsa

Jeg kan varmt anbefale Malta!
> Dansk Folkeferie arrangerer nogle rejser til noget der hedder Meliah
> holliday center (ved ikke lige om det staves sådan)

Vi var der i vinterferien. Kanoncenter og god personale. Vi havde en på 1 år
og en på 3 med. Desværre var den store lige lille nok til deres Børnebanden
(der blev ledet af Kasper som var kanon dygtig), men alligevel fik han meget
udad det.

Busserne er billige og en "sær"værdighed i sig selv. Det koster ingen penge
at komme rundt, der er delfinshows og en park for børn (jeg fandt en brochen
i lufthavnen, men kan ikke finde den), den hedder noget med
playmobilparken.... Spørg personalet, de ved det sikkert. Draculaborgen,
Skipper Skæk byen og andre gode steder

Da vores knægt på 3 klagede over ondt i ørene. Stod der en læge på centeret
12 min. efter. Min forlovede og knægten fik så lige 3 dage ekstra
Men sikke en serves, de sørgede for alt, også fly hjem.

Meliha Hollyday kan jeg varmt anbefale....

Kig på Dansk folkeferies hjemmeside, der er der billeder fra center og
Malta. Lækkert sted og jeg vil gerne derned igen når ungerne bliver lidt
større...

MVH

Conny

PS: skriv hvis der er andet i vil vide om vores ferie.

Fra : vagn torup

Dato : 08-06-02 13:23

"JØRGEN ANDERSEN" <j.and@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>

> Jeg kan varmt anbefale Malta!
>

>Hej Conny
Jo, der er faktisk meget jeg gerne vil vide, vi er nemlig ikke
uinteresserede i Melliah efterhånden. Jeg har været inde på deres hjemmeside
også Dansk folkeferie, men mangler at vide en hel masse

1. De der 70 m2 bungalows, mon vi må bo der, når vi er så mange (2 voksne og
4 børn)??

2. Hvor lang tid tar det at komme derned?? fra kastrup

3. Vi vil selv lave mad, hvad kan man købe, ja jeg ved godt man kan købe
brød og sådan men hvad ellers og hvordan ligger priserne??

4. Hvad koster selve ferien sådan ca.?? Dansk folkeferie har ingen
prisliste over centret, så vidt jeg har kunnet se.

Jeg tager under alle omstændigheder ind og taler med dem på mandag. De har
underligt nok ingen e-mail adresse, så den vej kan jeg heller ikke gå.

På forhånd tak!!!!
MVH Rikke

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 16-06-02 14:38

> [...]
> også Dansk folkeferie, men mangler at vide en hel masse

> 1. De der 70 m2 bungalows, mon vi må bo der, når vi er så mange (2 voksne

Det kan i sagtens! Der er et soveværesle med dobbeltseng og et værelse hvor
der er to senge i forlængelse af hinanden. Børnene bliver der redt op til i
stuen. Nu kan jeg ikke huske alderen på jeres børn. Men de har en børnepakke
med: Tremmeseng, paraplyklapvogn (var super for vores på 3 år), trappegitter
og højstol. Trappegitteret er til terassen på taget, en lækker terasse med
masser af sol. Vi havde selv klapvogn med til den mindste, men som sagt så
nød vores på 3 godt af den fra hotellet. Der er nemlig godt bakket på Malta!

> 2. Hvor lang tid tar det at komme derned?? fra kastrup

Fra Kastrup mener jeg, det er 3 timer. Vi kom først fra Billund. Det tog i
alt ca 4 timer, så mon ikke 3...

> 3. Vi vil selv lave mad, hvad kan man købe, ja jeg ved godt man kan købe
> brød og sådan men hvad ellers og hvordan ligger priserne??

Priserne er ca det samme som i DK, men brød og grønsager er meget billigt.
Tag op i Meliha by, der ligger flere supermarkeder, de er meget billigere
end hotellets dyre. Hvis man følger vejen op ad bjerget og så bare forsætter
lidt nedad igen, kommer der et stort supermarked på højre hånd. Bussen
holder næsten ved døren.
Jeg købte 8 tynde oksesteak (frosne) for 30 kr. Det andet kan jeg altså ikke
huske priserne på.
Du kan få næsten alt som i DK, men med andre navne. Køkkenet er godt og der
er fint med redskaber/service.
Hvis i vil spise ude, synes jeg/vi det var dyrt. Men selvfølgelig var det
billigere end i DK. Hotellet har nogle rabatordninger med nogle steder i
Meliha. Spørg dem ad....

> 4. Hvad koster selve ferien sådan ca.?? Dansk folkeferie har ingen
> prisliste over centret, så vidt jeg har kunnet se.

Ved jeg faktisk ikke Vi fik vores forærende af mine svigerforældre
Men det var anden gang de og resten af familien var dernede. Første gang var
jeg ikke kommet med i familien

> Jeg tager under alle omstændigheder ind og taler med dem på mandag. De har
> underligt nok ingen e-mail adresse, så den vej kan jeg heller ikke gå.

Skal du helt klart gøre. Som sagt, jeg vil gerne derned når mine unger
bliver lidt større og kan noget mere.

> På forhånd tak!!!!
> MVH Rikke

Ja velbekomme, spørg endelig igen....
Godt råd, tag til marked inde i Valleta (hovedstaden) det er lørdag eller
søndag (det kan personalet svare på). Det er bare stort, og billigt! Der er
alt fra dyr, ure, tasker til tøj og ja nævn det. Det ligger lige ved siden
af deres busterminal, der er opbygget som en rundkørsel....

MVH

Conny

Fra : MP

Dato : 10-06-02 19:37

Hej
For et par år siden var vi i Rønbjerg Feriecenter - det var helt suverænt.
Der var kæmpe-legeland for børnene med en masse aktiviteter (t-shirtmaling
og meget andet), badeland, en skøn natur og en tur med den lille færge til
Livø blev det også til (til fods). Det er bestemt et besøg værd og tilmed
temmelig billigt - vi var afsted i juni og her kostede en 1 uge i en dejligt
stort feriehus omkring kr. 2.000.

mvh
MP

Fra : vagn torup

Dato : 11-06-02 08:49

Hej MP
Vi har set på Rønbjerg Feriecenter, men det virker som om, der ikke er nok
til ungerne. Vi har set deres folder i forbindelse med vores ferie til
Nykøbing Mors. De ligger jo ikke så langt fra hinanden.
Desuden virker det meget sportsorienteret for unge og vi kan godt frygte at
der vil være meget drikkeri i weekenderne og det er ikke noget for os, men
tak for det alligevel.
MVH Rikke