Anbefaling a billig switch ønskes
Fra : Devast8or

Dato : 05-06-02 23:22

Hej med jer,

Jeg har i nærmeste fremtid brug for en switch og har derfor kigget lidt på
www.edbpriser.dk, men jeg kender jo intet til alle de mærker der er. Derfor
håber jeg at nogle af jer kan sige noget om hvad der er godt eller evt. hvad
man skal holde sig fra.

Switchen jeg skal bruge skal bruges til at få to maskiner på en DSL
forbindelse, så den skal altså ikke være særlig stor (læs: 4/5-porte), og
den skal helst være ret billig, helst ikke over 500,-.

Lad mig høre nogle meninger :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-06-02 11:13

"Devast8or" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> Switchen jeg skal bruge skal bruges til at få to maskiner på en DSL
> forbindelse, så den skal altså ikke være særlig stor (læs: 4/5-porte), og
> den skal helst være ret billig, helst ikke over 500,-.

I den klasse er det stort det hip som hap, men jeg har gode
erfaringer med Rubytech switche.
Har sat en 3 stykker op som indtil videre har kørt upåklageligt
og performance er helt iorden.
--
Peter J

Fra : jbf

Dato : 06-06-02 11:23

> hvad der er godt eller evt. hvad
> man skal holde sig fra.

Longshine, Satechnetworks skulle være udmærkede.
De er anmeldt under http://www.edbpriser.dk/anmeldelse.asp?kategori=Netværk

Fra : henrik

Dato : 06-06-02 19:07

Surecom køre upåklageligt, har dog kun prøvet dem på mindre og ukomplicerede
netværk, på op til 22 brugere !

mvh
henrik

Fra : Sand

Dato : 07-06-02 00:48

Bruger selv en rubytech 8 port switch. Den billigste jeg kunne finde. (købt
hos føniks) Mener det var 500 ,-

Sand

Fra : Santa Xcaze

Dato : 07-06-02 13:45

SNIP

RubytechSH-8008CP 10/100Mbit / 8port 397 kr.
SH-8008RM 10/100Mbit / 8port 554 kr.

Jeg kører selv med den til 554, den bruges hjemme hos os selv, vi deler en
2mbit forbindelse med 3 laptops, en stationær + server ... Der har aldrig
været nogen problemer, heller ik rent server mæssigt, ... Jeg kan godt
overføre 50 gb mellem min stationære og serveren mens min far surfer uden
problemer ... ;) ... Den har os været brugt til noget net aften hvordan den
var koblet op med en anden switch heller ingen problemer der ;)

Den lidt billigere bruger min bror og jeg har selv sat den op ude for et
firma hvor vi har været 8 connected til den uden problemer, der blev her
spillet og hentet en del ... Det kørte perfekt ... ;)

Fra : Devast8or

Dato : 07-06-02 13:59

Hej igen,

Tak for jeres svar. Det ser ud til at RubyTech er et udmærket mærke ud fra
jeres anbefalinger. Jeg har dog to spørgsmål:

1) Santa Xcase nævener to modeller, SH-8008CP og SH-8008RM, men hvad er
forskellen på de to? Jeg kiggede på EDBpriser.dk men kunne ikke se nogen
forskel ud over designet og prisen :/

2) Den ene anmelder af SH-8008RM modellen klager over at den ikke virker
særlig godt med lange kabler (den giver ikke nok strøm skriver han). Er der
andre der oplevet problemer af en art? Planen var nemlig at der skal være et
~20 meter kabel på til den ene computer (den anden computer og routeren skal
stå tæt på).

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Devast8or <no@no.no> wrote in message

(snip mit eget)

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-02 21:46

> [...]
> forbindelse, så den skal altså ikke være særlig stor (læs: 4/5-porte), og
> den skal helst være ret billig, helst ikke over 500,-.

Jeg ville gå efter Netgear det er det nærmeste du kommer kvalitet i det
prissegment.

Hos xdata 504,-

http://www.xdata.dk/xdata/prodInfo.asp?Prod=FS105GE&root=1&niv1=5&niv2=97&un
ikID=554

Du skriver længere nede at du skal bruge den til at koble flere maskiner på
Internettet.

Tænk lidt på sikkerhed og gør som jeg. Køb et router med indbygget switch.

Hos xdata 994,-

http://www.xdata.dk/xdata/prodInfo.asp?Prod=RP114GE&root=1&niv1=5&niv2=97&un
ikID=622

Den kan jeg varmt anbefale.

Claus

Fra : Devast8or

Dato : 07-06-02 22:22

Jeg har en Cisco 677 router i forvejen (til I-net forbindelsen). Er der
nogen forskel (rent sikkerhedsmæssigt) på at gøre som jeg har tænkt mig og
købe en switch og hooke router + computere på switchen og at købe en router
med indbygget switch som du foreslår?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-02 10:12

> [...]
> nogen forskel (rent sikkerhedsmæssigt) på at gøre som jeg har tænkt mig og
> købe en switch og hooke router + computere på switchen og at købe en

Det kan jeg ikke forestille mig.

Jeg kender godt nok ikke din router men den tilbyder vel NAT og måske også
lettere filtrering og så vil det give samme resultat som ved mit forslag.

Har du checket Netgears produkter?

Claus

Fra : Devast8or

Dato : 08-06-02 13:15

> Jeg kender godt nok ikke din router men den tilbyder vel NAT og måske også
> lettere filtrering og så vil det give samme resultat som ved mit forslag.

Det gør den så vidt jeg ved.

> Har du checket Netgears produkter?

Jeg har lige kigget på EDBpriser.dk, under NetGear. Ved deres 5 ports switch
står der "Metal Chassis, LowNoise". Mener de at der er en blæser i men den
larmer ikke ret meget, eller at der slet ingen blæser er i. Jeg gider
nemlig ikke at høre på en blæser 24/7...

> Claus

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-02 13:55

> [...]
> larmer ikke ret meget, eller at der slet ingen blæser er i. Jeg gider
> nemlig ikke at høre på en blæser 24/7...

Der er ingen blæser i.

Claus