Tohatsu 9,8 Hk
Fra : Per Wittendorf

Dato : 05-06-02 20:31

Hej
Jeg overvejer at købe en Tohatsu 9,8 hk påhængsmotor til min gummibåd
(3.1m). Zodiac/Bombard anbefaler 8 hk og maks. 10 hk til denne

Jeg har kig på Tohatsu 9,8, da det er den mindste 10 hk. motor der findes.
Den vejer kun 27 kg.

Er der nogle der har erfaring med denne. Her tænker jeg specielt på om de
pga. den lave vægt støjer mere end andre motorer, eller om der er andre
negative/positive forhold der skal tages med i betragtning ved køb af en
sådan motor.

Jeg har prøvet en Mercury 15 hk med gear i håndtaget. Båden reagere meget
hurtigt på ændringer, hvilket gør at jeg blev usikker på gear/gas når der
skulle lægges til kaj. Jeg foretrækker derfor separat gearskift

Jeg har overvejet en 4 takt, men disse vejer jo en del mere

Kommentarer modtages gerne

Med venlig hilsen

Per