Word og asp
Fra : Lars B. Hjort

Dato : 05-06-02 19:47

Hej,

Er det muligt at indekserer Word dokumenter, dvs. at gøre det mulig at søge
i indholdet af dokumenterne?
Det minder lidt om Microsofts SharePoint server...

Jeg forestiller mig, at f.eks. de første 25 linier af Worddokumentet, gemmes
i en database, hvor i søgningen så kan fortages.

Er det muligt at lave noget i den stil?

/Lars

Fra : Lars Kristensen

Dato : 05-06-02 20:29

"Lars B. Hjort" <lbh@studenterlauget.dk> wrote in message
> [...]
gemmes
> i en database, hvor i søgningen så kan fortages.

Davs Lars

Ja da. Det var nok bare ikke sådan jeg ville gøre det.
Istedet skulle du overveje at bruge MS Indexing Service der er en del
windows fra 2000 og op. Med den er det muligt at søge i alle proberties for
dit dokument incl. indholdet. Det eneste du skal gøre er at skrive dit doc i
word og udfylde de forskellige proberties, lægge dem på et område af din
server hvor du har sat index-serveren til at indexere alt hvad der ligger.
Det er også muligt at indexere Excel, PowerPoint, PDF, cad-tageninger m.fl.
Der ud over skal du selvfølgelig lave dit ASP-script der slår op i indexet
hvilket er relativt simpelt.

Mvh
Lars

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 05-06-02 20:36

> [...]
gemmes
> i en database, hvor i søgningen så kan fortages.

Ja da :) Du kan f.eks. se på www.mondosoft.com Deres søgemaskine MondoSearch
kan alle officedokumenter, pdf dokumenter og også nogle slags flash filer

Mvh. Jacob

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 05-06-02 20:40

"Lars B. Hjort" <lbh@studenterlauget.dk> wrote in message

Please don't crosspost - du spilder folks tid, når de skal svare på noget
der allerede er blevet svaret på et andet sted!

http://www.asp.dk/forum.asp?mode=show_message&tech_id=1&forum_id=2&message_i
d=54452

/Tobias

Fra : Lars B. Hjort