Server klient kommunikation
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 05-06-02 19:44

Hej
Jeg skal til at i gang med et projekt, hvor der skal hentes en del
information fra en database(f.eks. tekst, objekter(f.eks. billeder)).
Informationerne skal behandles og vises i en klient applikation.
Men da jeg er ny i det her endnu, er jeg ikke helt klar over hvordan jeg
burde bygge det op. Jeg har tænkt på at bruge en MySQL database, og lave
klient applikationerne i VB.net. Kommunikationen mellem server og klient,
skulle gerne være nogenlunde sikker. Skal der på serveren være et program
der sørger for at hente informationerne fra databasen, kryptere dem og sende
dem til klineten? Eller kan f.eks. MySQL laves krypteringen direkte? Er der
andre steder der skal tænkes på sikkerhed?
På en eller anden måde ville jeg også gerne kunne lave noget log på hvad
databasen gør...

Det kan godt være at det virker lidt tåget, men jeg prøver lige så stille at
samle nogle tråde, så jeg er klar til at uddybe...

Mvh
Thorbjørn Jørgensen