kopiering af movieclips
Fra : Jimmy

Dato : 05-06-02 16:53

Hej, jeg har et movieclip som jeg gerne vil genbruge funktionaliteten i.

Når jeg bare copy paster det, så hvis jeg feks ændrer teksten i det nye
movieclip så ændres teksten også i det gamle movieclip.
Er der ikke en måde hvorpå man kan kopiere et movieclip så det og alt dets
indhold bliver selvstændigt?

Jimmy

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-06-02 17:00

> [...]
>movieclip så ændres teksten også i det gamle movieclip.
>Er der ikke en måde hvorpå man kan kopiere et movieclip så det og alt dets
både og.. når du laver et MC (movieclip), som indeholder en animation,
så bliver det du animerer lavet om til graphic-symboler..

hvis fx MC1 indeholder graphic1 og du duplikerer MC1 og kalder kopien
MC2 - så har du ganske rigtigt et nyt MC, men det nye MC genbruger
grafikken fra det gamle - dvs, MC2 bruger graphic1 i animationen..

hvis du skal kopiere et MC skal du samtidig kopiere de elementer, som
det pågældende MC bruger.. når du har gjort det, skal du åbne MC
kopien og i første keyframe skal du bruge noget, der hedder 'swap
symbols' - søg efter det under 'help'.

den letteste måde at kopiere elementerne på er at højreklikke på den i
dit library (ctrl+l) og vælge duplicate..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Jimmy

Dato : 05-06-02 18:50

Mange tak for hjælpen, jeg havde håbet på at det var en "duplicate whole
movie" eller noget i den stil!

Jimmy