Søger overblik til settimeout/setinterval.~
Fra : Michael Arnø

Dato : 05-06-02 15:37

For ikke at ødelægge hele min dejlige fridag, søger jeg nu hjælp til
settimeout/setinterval.

Jeg har forsøgt at lave en side hvor der er et "print"-link, som skulle
printe teksten ud (som desværre er en pdf-fil). Såvidt jeg kan gennemskue er
jeg derfor (fordi det er en pdf-fil) nødt til at åbne et nyt vindue med
pdf'en og printe denne ud.

Sålangt så godt.

Min ide var nu at når man klikker på "print" - åbnes straks to vinduer oven
på hinanden - først (vindue1) og nederst teksten, sidst og øverst (vindue2)
en side der fortæller at teksten udskrives.

Efter et lille tidsrum - skulle de så selv begge lukkes og teksten skulle
gerne være printet ud.

Har sågar i min søgen efter hjælp fundet et script som udskriver uden
printdialogboksen - og det virker fint.

Men jeg kan ikke få min forsinkelse til at virke - den har to formål:
- sikre hele pdf'en loades før udskrivning.
- lukke vinduet ned efter lidt tid.

Senest meldes der en "stack overflow at line 16" - linien med settimeout.
Jeg fatter intet!!! (

Her er så siden.

<head>
<title>Printer teksten</title>
<script>
function forsink()
{
var runs = 0
var tid = 0

while (runs <= 10)
{
runs++
}
tid=Settimeout(forsink(),1000)
}
</script>
</head>
Første handling (åbne nyt vindue med teksten)<br>
<script>
forsink()
</script>
Anden handling (printe vindue med teksten)<br>
<script>
forsink()
</script>
Tredje handling (lukke vindue med teksten)<br>

Samtidigt kan jeg ikke helt gennemskue forskellen på settimeout og
setinterval - set i forholdet til mit behov.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig i rette spor - jeg er ved at give
fortabt :o|

Mvh

Michael