Volvo Ocean Race
Fra : Rødtop

Dato : 05-06-02 10:53

Hej
Vi er et par stykker fra Fyn som har tænkt os at lægge os ud i Storebælt på
lørdag for at se Volvo Ocean Race flyve forbi...men er der nogen der ved
hvornår de forventes at nå Storebæltsbroen?

På forhånd tak
Rødtop

Fra : Lars Helboe

Dato : 05-06-02 23:01

Ifølge Stig Westergaard er de under broen ved 9-tiden, men det er hvis den
lovede lette vind holder!
Jeg er der adskillige timer før - Stig plejer jo heller ikke at være en af
de første i feltet
Tag solopgangen derude så skulle der være en chance. De sejler fra Gøteborg
kl. 14.00

Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Rødtop

Dato : 06-06-02 11:50

Hej Lars
Jeg mener at have læst at de sejler fra Gøteborg kl. 0800 lørdag morgen
og - afhængig af vejret - kommer gennem Storebælt tidligt på natten...men
jeg kan ikke finde den site igen...
Jeg har læst på volvooceanadventure.org at der muligvis vil være nogle der
går under vestbroen, så det bedste sted vil vel være i nærheden af Sprogø.
Hvor vil du lægge dig?
Venligst
Rødtop

Fra : PKJ

Dato : 06-06-02 12:39

Jeg tvivler på, at de går under vestbroen med ca 17m frihøjde.
Med den lovede østlige vind på ca 8s/m på lørdag, tror jeg at sejlende vil
få et flot view fra læsiden ved Halskov Rev tæt på Halskov gl. færgehavn
(iøvrigt god ankerplads ved vinde fra nordvest til øst). Pas nu på Halskov
Rev og Badstue rev samt ud for Lerklinten ved Korsør.

PKJ

Fra : Peter

Dato : 06-06-02 19:11

http://www.stopovergoteborg.com/579.asp

På ovenstående link kan du se programmet - de starter som nævnt kl 14.

Hilsen Peter

- - - - - -

Fra : Rødtop

Dato : 07-06-02 10:44

Ok...vi tager solopgangen ved østbroen søndag morgen.
Er der nogen der ved om der er oprettet en sms-tjeneste så vi kan få besked
om når de nærmer sig...f.eks fra Svenskerne?
Rødtop

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 07-06-02 14:06

> Jeg har læst på volvooceanadventure.org at der muligvis vil være nogle der
> går under vestbroen, så det bedste sted vil vel være i nærheden af Sprogø.

Iflg. "Sailing Instructions" for Leg 9, som kan downloades på
www.volvooceanrace.org, skal bådene mellem pille nr. 18 og 19 i
Storebælt!

Fra : PKJ

Dato : 07-06-02 14:27

Det er den vestlige del af østbroen.
Det tættest sted til land er Halskov Revs spids, da ophold/standsning på
Sprogø er forbudt.

PKJ

Fra : Claus Frørup

Dato : 07-06-02 21:18

Isang tao pinangalanan Mikael Jespersen nagsulat :

>Iflg. "Sailing Instructions" for Leg 9, som kan downloades på
>www.volvooceanrace.org, skal bådene mellem pille nr. 18 og 19 i
>Storebælt!

Så vælter broen s´gi da
Pille 18/19 er pylonerne tættest på Sprogø.

De skal holde pille 18/19 om styrbord, og da de ikke må sejle ind i
trafiksepareringsområdet, skal de holde pille 17 om bagbord.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 08-06-02 12:09

"
> Så vælter broen s´gi da
> Pille 18/19 er pylonerne tættest på Sprogø.
>
> De skal holde pille 18/19 om styrbord, og da de ikke må sejle ind i
> trafiksepareringsområdet, skal de holde pille 17 om bagbord.

Sorry - du har helt ret Claus! Jeg var lige hurtig nok i "læsningen" af
ruten! Godt du var vågen!

/MJ

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-06-02 22:47

Isang tao pinangalanan Mikael Jespersen nagsulat :

>Sorry - du har helt ret Claus! Jeg var lige hurtig nok i "læsningen" af
>ruten! Godt du var vågen!

Hehe

Fra : Jens P Sandholt

Dato : 08-06-02 23:07

Et andet godt udsigtspunkt kunne være Røsnæs.
Jeg har regnet ud, at de vil passere ca. kl. 06 hvis vinden holder.

Sejlerhilsen
Jens Peter