Kraks data - kilde
Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-06-02 08:42

hep

Ved nogen hvorledes Krak "fødes" m. firmadata? ... as in: hvad er den
egentlige "fødekæde"af firmadata.

Jeg spørger fordi vi sidder m. en løsning hvor vi undrer os over at
der øjensynligt findes mange firmaer/cvr-numre i KOB som ikke findes i
kraks data.

Eksempelvis firma m. cvr 16824984 som lever i bedste velgående og har
gjort det i mange år[1].

Jeg har egentlig altid betragtet kraks' data som relativt valide, men
i det konkrete projekt er vi faldet over lidt rigeligt m.
inkonsistenser til at det er 100% sjovt.

[1]
http://www.kob.dk/sogning/id.asp?kobnr=886220
<http://www.krak.dk/scripts/firmaresultat.asp?pub_id=KVWW&KaldFra=&data=k&navn=&vej=&HUSNR=&Stednavn=&POSTNR_FRA=&POSTNR_TIL=&BY=&omraade=%280%29&tlf=&WebEmail=&CVRnummer=16824984>

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-06-02 08:50

Thomas Jensen - pil.dk wrote:
> Ved nogen hvorledes Krak "fødes" m. firmadata? ... as in: hvad er den
> egentlige "fødekæde"af firmadata.

Kraks persondata kommer svjv fra de forskellige telefonselskaber. Når man
søger på deres site står der:
"Personoplysninger stammer fra: TDC, VIC, Telia, Tele2, Sonofon og Orange."

Deres firmadata kommer sikert fra CVR-registret eller lignende.

> Jeg spørger fordi vi sidder m. en løsning hvor vi undrer os over at
> der øjensynligt findes mange firmaer/cvr-numre i KOB som ikke findes i
> kraks data.

Det kan jo også være at krak har filtreret nogle emner fra pga. fejlagtige
data?

> Eksempelvis firma m. cvr 16824984 som lever i bedste velgående og har
> gjort det i mange år[1].

Dette ligner en enkeltmandsvirksomhed og derfor har krak muligvis valgt at
placere den i person sektionen.

> Jeg har egentlig altid betragtet kraks' data som relativt valide, men
> i det konkrete projekt er vi faldet over lidt rigeligt m.
> inkonsistenser til at det er 100% sjovt.

Kraks data er absolut ikke valide, men på den anden side det er der næsten
ingen datakilder over danske virksomheder der er

--
Jakob Andersen