Hvordan starter men en default.asp
Fra : Jan Larsen

Dato : 05-06-02 08:29

Hej.
Hvis man loader en side hvordan kan man så samtidig få siden til at loade en
default.asp fil uden at skulle trykke på et link til default.asp filen.

Venlig Hilsen
Jan Larsen
Webmaster på www.bedst-web.dk
email: jala@post2.tele.dk
Medlem af GL Motorsport GLM Online Race simulation's

Fra : NAS[8210]

Dato : 05-06-02 09:50

Det er serverens indstilling som bestemmer hvad for nogle filer der er
default og i hvilket rækkefølge.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-02 10:01

NAS[8210] wrote in news:3cfdd114$0$14593$ba624c82@nntp01.dk.telia.net:

> Det er serverens indstilling som bestemmer hvad for nogle filer der er
> default og i hvilket rækkefølge.

jeg tror ikke, at det er det Jan spørger om ...

Jan:

du kan kigge på kommandoen Server.Execute(<filnavn>), der vil afvikle
filen. Jeg er dog usikker på, om der må skrives til den oprindelige side
inden kommandoen afvikles. Ved afvikling af kommandoen stoppes
afviklingen af den aktuelle side og den nye side afvikles.

Hvis det "blot" er kode i filen du vil afvikle, så kan du også vælge at
inkludere den med SSI

<!-- #include file="default.asp" -->

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-06-02 10:42

"Jesper Stocholm" <spam200206@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afviklingen af den aktuelle side og den nye side afvikles.
>
> Hvis det "blot" er kode i filen du vil afvikle, så kan du også vælge at

Jeg har prøvet denne linie men den kommer med en fejl meddelse som ser sådan
her ud:

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl fejl '800a0400'

En sætning var ventet

/search/default.asp, line 1

Option Explicit
-----------------------------
Linie 1 i default-asp ser sådan her ud: <% Option Explicit %>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-02 10:58

Jan Larsen wrote in news:3cfddc8f$0$8964$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
>
> Option Explicit
> Linie 1 i default-asp ser sådan her ud: <% Option Explicit %>

Option Explicit må kun forekomme én gang på hele side ... dvs incl. de
inkluderede sider. Prøv evt at fjerne denne linie og se om det virker.

:)8

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-06-02 11:22

> Option Explicit må kun forekomme én gang på hele side ... dvs incl. de
> inkluderede sider. Prøv evt at fjerne denne linie og se om det virker.

TAK Jesper, nu virker det.