Abit TH7-II - PWR Connectors.
Fra : DWM

Dato : 05-06-02 08:11

Hejsa,

Jeg kan se at der i min manual til dette bundkort står at der
skal forbindes 3 stik fra strømforsyning og til bundkort mens
jeg troede (og er sikker på) at der kun er 1 extra stik til P4.
De 3 stik hedder ATXPR1 som er det stik der er på alle ATX
strømforsyninger. Så er der ATX12V1 og AUXPWR1.
ATX12V1 må så være det extra stik til P4?
Hvad skal det AUXPW1 så gøre godt for?

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Krag

Dato : 05-06-02 08:18

"DWM" skrev ...

> [...]
> strømforsyninger. Så er der ATX12V1 og AUXPWR1.
> ATX12V1 må så være det extra stik til P4?

Der er bl.a. 3.3V og 5V i det. Bruges sikkert for at give mere
stabilitet, og IMO virker det meget godt. Har selv et TH7-II og
min 5V ligger på 5,03V og min 3.3V på 3.31V ved 172 Mhz
fsb

Mener også AUX stikket sidder på de fleste deciderede server
boards.

Lars

Fra : DWM

Dato : 05-06-02 08:57

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er bl.a. 3.3V og 5V i det. Bruges sikkert for at give mere
> stabilitet, og IMO virker det meget godt. Har selv et TH7-II og
> min 5V ligger på 5,03V og min 3.3V på 3.31V ved 172 Mhz
> fsb

Ok det må siges at være meget godt :)
Hvad bruger du af køling og hvilken CPU har du?

> Mener også AUX stikket sidder på de fleste deciderede server
> boards.

Jeg siger tak for infoen. Ved du noget om stikket sidder på alle
P4 kompatible PSU´er?
Jeg har nemlig bestilt en 350w Noice Control SECUR PSU og syntes
ikke at kunne finde noget info om den.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Krag

Dato : 05-06-02 09:11

"DWM" skrev ...

> Ok det må siges at være meget godt :)

Hehe, ja jeg klager bestemt heller ikke

> Hvad bruger du af køling og hvilken CPU har du?

Swiftech MCX478 med Zalman blæser på 3000 rpm. Har lige
opgraderet min 1.8A til en 2.26, som indtil videre fint kører 2.93 Ghz
ved 1.75V.

> Jeg siger tak for infoen. Ved du noget om stikket sidder på alle
> P4 kompatible PSU´er?

Det mener jeg det gør, men jeg er ikke 100%. Tror det er med i ATX
2.03 specs, men er ikke "skråsikker".

> Jeg har nemlig bestilt en 350w Noice Control SECUR PSU og syntes
> ikke at kunne finde noget info om den.

Lyder som en fin PSU, mon ikke den har stikket? Selv min gamle 300W
Aopen har da stikket i hvert fald.

Lars

Fra : DWM

Dato : 05-06-02 10:12

> Swiftech MCX478 med Zalman blæser på 3000 rpm. Har lige
> opgraderet min 1.8A til en 2.26, som indtil videre fint kører 2.93 Ghz
> ved 1.75V.

Det lyder godt. Så skulle jeg gerne kunne få min nyindkøbte
2ghz northwood til at komme et godt stykke op.

> Det mener jeg det gør, men jeg er ikke 100%. Tror det er med i ATX
> 2.03 specs, men er ikke "skråsikker".

Det håber jeg så at det er. Der skal jo leges lidt med noget OC :)

> Lyder som en fin PSU, mon ikke den har stikket? Selv min gamle 300W
> Aopen har da stikket i hvert fald.

Jo så burde den nok også have det. Jeg siger endnu engang tak
for informationerne :)

/Kenneth Iversen