Fået svar fra Skindhuset
Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-06-02 01:13

Som svar på de sidste par dages presse dækning af salg af hunde- og
katteskind.

Skindhuset tager stærkt afstand til den måde katte og hunde blev behandlet
på i TV2 udsendelsen mandag aften.
Skindhuset har ikke importeret hverken hunde- eller katteskind de sidste år,
og agter ikke at gøre det. Ligeså har vi ingen hundeskind og har stoppet
salget af katteskind.

Som svar på udsagnet om at Finn Raccoon (Finsk Vaskebjørn eller Mårhund) er
et andet navn for en hund, så er en Finn Raccoon i familie med en mår og
lever vildt. Den kommer oprindelig fra Østasien, men er udsat i Østeuropa,
hvor den har bredt sig vestpå.

Venlig hilsen

Skindhuset

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Annette Skovbon

Dato : 05-06-02 01:26

Hej Nina,
Det svar du har fået, er et standardsvar de skriver til mange mennesker.
Se evt. her:
http://www.heste-nettet.dk/forum/1/158468/158266/

Vh. Annette,- som ikke selv fik et svar overhovdet.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-06-02 02:27

Det tænkte jeg nok. Det undrede mig også, at deres hjemmeside siger det
modsatte af brevet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-06-02 05:46

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Det tænkte jeg nok. Det undrede mig også, at deres hjemmeside siger
det
> modsatte af brevet.

Ja jeg tror ikke ret meget på indholdet af det brev du fik .. men
finder det dog på en eller anden måde underligt at man falder over en
butik der sælger skind fra hunde og katte .. er over bevist om at de
fleste pelsforretninger gør det .. og det værste synes jeg næsten er
at man hos dyrehandlerne kan finde disse der legeting til katte .. og
nok også hunde .. du ved de der mus og lign. med pels .. og disse
produkter kommer jo altså også fra katte/hunde og hvor mange
katteejere har mon ikke en eller flere af disse tingester liggende ..
hvor mange katteejere/hundeejere tror du ville undlade at købe
disse??? og hvordan tror du dyrehandlernes vilje til at få disse
fjernet fra forretningerne vil være ??

Godmorgenhils fra Ami

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-06-02 06:00

Jeg var en tur i Maribo igår, og der var 3-4 butiksvinduer
der stak i øjnene, med deres små pelsdyr og nøgleringe,
så jeg sidder og overvejer at lave nogle sedler hvor
der står " Her sælges ting med ægte katte og hundeskind"
i stort format og så snige mig ind en sen aften og sætte
dem på ruderne

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-06-02 20:11

On Wed, 5 Jun 2002 07:00:21 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>der står " Her sælges ting med ægte katte og hundeskind"
>i stort format og så snige mig ind en sen aften og sætte

Det ville simpelthen være for sejt hvis du gjorde det !!

Vidste du foresten at Maribo er en "grøn" komune hvor der ikke må
sprøjtes med havegift ? prøv at gå ned ved og omkring torvet kl lidt
i 5 om morgenen og se hvem der går og sprøjter gift i bedene bare
en lille sidebemærkning .

Fra : Louise

Dato : 06-06-02 19:44

Hmm fandt nogle billige hundekødben i Netto af mærket Toppy el. lign. som
skulle være fra Kina og lavet af vandbøffelhud - ville sgu ikke købe dem
fordi det ligeså godt kunne være fra hunde... Når de i skindbutikkerne
kalder det alt muligt andet for at folk ikke skal vide hvad det er, hvorfor
skulle det så være anderledes i supermarkederne??
mvh
Louise

Fra : Kosmonauten

Dato : 05-06-02 06:56

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Det tænkte jeg nok. Det undrede mig også, at deres hjemmeside siger det
> [...]
Hej Nina,
sjovt nok så har jeg en mail der ligner dit svar til forveksling. Jeg har
også et par mails fra et par af vores "politikere" og svarene *er*
politiske.
Ikke fordi jeg var "blåøjet" og naiv at tro at det ville rykke dem en meter,
men importen af katte og hundepels har da været oppe og vende i EU
parlamentet.
Sjovt nok så blev der i mails'ene ind skudt div. bemærkninger som "men
forøvrigt og uden sammenligning behandler vi vores ældre medborgere" osv
osv....

Men jeg fortsætter med at skrive mails til både den ene og den anden, dyr
skal ikke lide unødvendigt uanset om de lever i Kina el. Brovst.

Hygge
Martin & Laika

Fra : Liz

Dato : 05-06-02 20:00

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
> lever vildt. Den kommer oprindelig fra Østasien, men er udsat i Østeuropa,

Hej Nina,
Jeg tror ikke at mårhund kun lever vildt omkring, fordi jeg har med selvsyn
set et par stakkler i bure ikke 500mtr fra hvor jeg bor. De ligner lidt en
racoon (vaskebjørn?) og er alt for stor efter min mening til at være i bur.
Dem som ejer dem fortalte at de var noget syg, og de var klart irritereret
over at jeg havde "opdaget" dem på deres mark - de lå nemlig langt væk fra
deres øvrige dyr, allesammen pelsdyr af forskellige slags. Jeg havde mest
lyst til at slippe dem fri, men det har jeg også med deres mink, ræve mv.
Er der nogen der ved om det er lovlig at holde mårhund i bur i DK? Lidt OT
det ved jeg.

Mvh Liz

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-06-02 20:18

"Liz" <lizb@worldonline.dk> writes:

> Jeg havde mest
> lyst til at slippe dem fri, men det har jeg også med deres mink, ræve mv.

Jeg syntes det er meget misforstået godhed at lukke dyrene ud. De er
jo født i fangenskab og ved ikke hvordan man finder mad osv. i
naturen. Langt de fleste af disse dyr dør ret hurtigt af sult eller
fordi de bliver spist af andre dyr, som de ikke ved de skal passe på.

Men det er jo også en holdningssag, om man foretrækker at dyrene dør
hurtigt, men måske pinefuldt, i naturen eller at de bliver slagtede af
mennesker.

Jeg kan ikke helt selv finde ud af hvad jeg mener.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Liz

Dato : 06-06-02 10:29

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> mennesker.
>
> Jeg kan ikke helt selv finde ud af hvad jeg mener.

Hej Trine,
Helt enig og det er jo just derfor at jeg ikke kunne finde på at gøre det.
Det er noget af et problem rent samvittighedsmæssigt synes jeg.
Mvh Liz

PS Der er efterhånden tusindevis af mink i den danske natur, - jeg havde en
inde i stalden for et par år siden. Flot og velnæret var den.

Fra : VL

Dato : 06-06-02 16:59

On Thu, 6 Jun 2002 11:29:13 +0200, "Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote:

>PS Der er efterhånden tusindevis af mink i den danske natur, - jeg havde en
>inde i stalden for et par år siden. Flot og velnæret var den.

Liz,
synes du selv det er godt eller dårligt for vores danske natur ??

Verner

Fra : Liz

Dato : 06-06-02 19:59

"VL" <vl@post1.tele.dk> wrote in message

> Liz,
> synes du selv det er godt eller dårligt for vores danske natur ??
>
> Verner

Hej Verner,
Jeg synes det er skidt, da de ikke er en naturlig del af den danske natur.
Desuden tager de tusindvis af fugleæg/ unger og andet vildt osv. Også
derfor jeg ikke slipper dem fri!!!
Mvh Liz