TV-tuner kort til bærbar
Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-06-02 23:34

Jeg går og leder efter et TV-tuner kort til min bærbare computer. Er
der nogen der har nogle forslag hvad jeg skal kigge efter. Jeg går ud
fra det skal være via USB eller hvad? Der er vel ikke lavet andet....

Jeg ville gerne den kunne vise billedet i fuldt skærm (1024x768) og
have stereo lyd. Og ikke kræve alt for meget af computeren (en PII 400
MHz, 128 mb ram)

Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-06-02 03:58

> Jeg ville gerne den kunne vise billedet i fuldt skærm (1024x768) og
> have stereo lyd. Og ikke kræve alt for meget af computeren (en PII 400
> MHz, 128 mb ram)

I den samhæng har din processerkraft ikke så meget at sige.
Det, der er afgørende for, om den kan vise billedet i fuld skærm med en
rimelig fps er dit grafikkort - det er ofte grafikkortet, der ikke er særlig
godt i en bærebar (især når den er af lidt ældre dato, som din lyder til at
være), så jeg tror du får store problemer med at finde noget, der dur
tilfredstilende, men held & lykke med det ihvert fald.

Fra : Anders Bystrup

Dato : 05-06-02 08:06

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Så er USB ikke en mulighed med mindre du har USB2 på din bærbare. Båndredden
er simpelthen for lille til at vise 752*576 billeder.

Anders

Fra : Finn I

Dato : 05-06-02 19:41

Jeg har til en af mine venner købt en Hauppage USB og det er han faktisk
rigtig glad for. Han bruger den også til en lille videoafspiller.
Hans nuværende bærbare er 500MHz og jeg tror der er et 8 mb RAM grafikkort i
maskinen.

Det var faktisk et Pinnacle USB vi var ude efter men den kunne vi ikke få
fat på på det tidspunkt.

Så jo det kan godt lade sig gøre med et ganske godt billede (DEt kommer dog
aldrig på niveau med et godt hjemmetv)

Mvh
Finn