opstarts problem med nyt bundkort
Fra : sharkandk

Dato : 04-06-02 22:56

Hej,

Jeg har lige skiftet fra et soltek sl-75kav med 512 mb pc133 sdram til

Soltek SL-75DRV5 KT333 DDR RAM
256 MB Samsung PC2700 DDR RAM

Mit øvrige system er:

AMD Athlon XP1600+
Geforce 4 Ti4200
Terratec 512i lydkort
Netkort
IBM 60 GB HD
CDROM
Floppy
HQ08 kabinet ( 300 W strømforsyning )

Nu til spørgsmålene:

Den kan ikke starte ved normal 133 fsb og 166 mhz på ram'en. Jeg har derfor
prøvet mig lidt frem. Den kan starte med 100 fsb og 133 ram, men ikke højere
på hverken ram eller fsb.

Hvad kan dette skyldes ? Defekt bundkort ? Defekt RAM ? eller strøm mangel,
så jeg skal have en større Strømforsyning ?

På forhånd tak.

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-02 22:59

"sharkandk" <sharkandk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
mangel,
> så jeg skal have en større Strømforsyning ?

Du har ikke prøvet 133/133 ?

Fra : sharkandk

Dato : 08-06-02 10:26

> Du har ikke prøvet 133/133 ?

Jo, det virker heller ikke, men jeg har lige prøvet at bruge en psu mere til
harddisk, cdrom osv. det er kun bundkortet der kører med den 300 W PSU og så
kan den godt køre 133 fsb og 166 ram, så det er vel bare et spørgsmål om at
købe en 400 W PSU ? Den er dog stadig ikke glad for 3dmark2001se, men det
kan vel være fordi den bruger ekstra strøm når den skal køre det ?