24/7 365 tændt Bærbar
Fra : Jacob Simonsen

Dato : 04-06-02 21:38

Jeg har lige anskaffet mig en bærbar.. og har følgende spørgsmål...
Er der nogen der har nogle erfaringer med at lade en bærbar stå tændt i
døgndrift ved download mm.??

jeg går selvfølgelig ud fra at skærmen er slukket det meste af tiden i et
sådan tilfælde..

tak på forhånd

Jacob

Fra : Lind

Dato : 04-06-02 23:10

Jeg har før haft min IBM A21e, til at hente en Linux Distribution på 3
cd'er.
Tog ihvertfald et døgn, der var ingen problemer.
Den var også kun håndlun, som den bliver efter et lille stykke tid.
Hvis du har en kvalitets bærbar, med mobile processor, skulle der
ikke være nogen problemer i det.

VH.
Lind

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-06-02 00:28

Jacob Simonsen skrev:

> [...]
> døgndrift ved download mm.??
>
> jeg går selvfølgelig ud fra at skærmen er slukket det meste af tiden i et

Min bærbar (Dell) har nu været tændt siden nytår, har kun lige være
slukket et kvarter om ugen, når den skulle til at fra klubaften, ellers
har den stået tændt hele tiden, og selvom jeg lukket låget på den, så
slukker skærmen ikke - tror det er noget driver noget som ikke helt
virker, men den virker perfekt selv om den aldrig får lov til at slappe
af.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Leony

Dato : 05-06-02 06:44

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slukker skærmen ikke - tror det er noget driver noget som ikke helt
> virker, men den virker perfekt selv om den aldrig får lov til at slappe

Kan du ikke slå det fra i BIOS. Synes jeg at kunne huske noget med (har kun
leget med bærbar en gang).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lauridsen

Dato : 05-06-02 07:07

> [...]
> slukker skærmen ikke - tror det er noget driver noget som ikke helt
> virker, men den virker perfekt selv om den aldrig får lov til at slappe

Hej
Ved Windows 2000/XP kan følgende fremgangsamåde bruges. Om det er det samme
med Win98, ved jeg ikke.

Højreklik på skrivebordet --> properties --> screensaver --> power. Her har
du alle indstillinger, der gør at du kan konfigurere strømbesparende
fuktioner og også slukke skærmen når du lukker låget på den bærbare.

Mvh.
Lars

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-06-02 10:41

Lauridsen skrev:

> [...]
> du alle indstillinger, der gør at du kan konfigurere strømbesparende
> fuktioner og også slukke skærmen når du lukker låget på den bærbare.

Jeg køre med XP, men man kan kun vælge at gøre intet, eller sætte
computeren i standby når man lukker låget, og standby er ikke lige det
den skal, dengang jeg kørte med Me virkede det fint nok, tror bare deres
XP drivere ikke er helt færdige endnu.

Fra : Lauridsen

Dato : 05-06-02 11:05

> [...]
> computeren i standby når man lukker låget, og standby er ikke lige det
> den skal, dengang jeg kørte med Me virkede det fint nok, tror bare deres

Ja driverne kan selvfølgelig være problemet... Du har sat "powerscheme"
under "advanced" til at være "portable/laptop" ?

På min Compaq N110 kører jeg også XP Pro og det fungerer perfekt... XP fandt
iøvrigt alle drivere til min bærbare og jeg har ingen problemer der heller

Mvh.
Lars

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-06-02 11:17

Lauridsen skrev:

> Ja driverne kan selvfølgelig være problemet... Du har sat "powerscheme"
> under "advanced" til at være "portable/laptop" ?

Jepper også det står rigtig, når man lukker kan jeg se den slukker for
skærmen, og så tænder for den igen et sekund senere...

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 11-06-02 15:33

Kenneth Olsen wrote:

> [...]
> slukker skærmen ikke - tror det er noget driver noget som ikke helt
> virker, men den virker perfekt selv om den aldrig får lov til at slappe

Du skal have fundet ud af hvorfor skærmen ikke slukker.
Det der først går i stykker (normalt) på en bærbar er den
"lampe", der oplyser skærmen.
Og desværre er det ret kostbart at skifte denne.

--
/kenne
- Fornærm aldrig 7 personer, hvis du kun har en seksløber -

Fra : Michael Hansen

Dato : 05-06-02 12:01

Jeg har en gammel bærbar P200 som har stået tændt i flere uger af gangen og
hentet mange GB ned uden nogen problemmer! Den bliver selvfølgelig lidt lun,
men ellers ikke noget!
Michael