Vandkøling - Æ ku sgu godt bruge lidt hjæl~
Fra : Karsten

Dato : 04-06-02 19:55

Daws alle!

Jeg aner absolut intet om vandkøling, men ku da godt tænke mig det, hvis det
ikke ville forvolde mig alt for meget bøvl.

Først skal jeg lige fatte, hvordan det hele fungere.
Sådan er min teori indtil videre;

http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/innovatek_innovaflatflow.shtml
*Aner ik hvad det er eller "hvor" i kabinettet det kommer til at sidde.

http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/eheim_1046.shtml
*Ja, det er jo en pumpe, som nok skal pumpe noget vand rundt. Kan den være
inde i kabinettet? Eller hvor skal sådan en stå? Larmer den?

http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/maxxxpert_mono_radiator.shtml
*En radiator... Den skal sidde ligesom en køler sidder på min cpu nu? Der
skal også en 120mm blæser på den, men sådan en radiator er altså ""cpu
køler"" ik?

**Og så mangler man det resterende lort som lidt samledimser osv.

Har jeg bare *lidt* indblik i det, eller sku jeg hellere lave en svømmingpøl
i baghaven til puteren? :)

Lidt info til mig, ville være dælme rart, og måske en sidde hvor man kan se
hvor de forskellige ting skal være henne i kabinettet osv.
Skal noget også graves ned forresten? Hvordan bliver vandet koldt?
Radiatoren?

Mig ku godt tænke mig såehn et smart vandsystem så man slap for den larm jeg
har nu.

Fra : N/A

Dato : 04-06-02 20:08

Fra : Karsten

Dato : 04-06-02 20:08

Se.. det er ik såehn nauge æ tænker å;
http://www.dynopower.freeserve.co.uk/overclocked/

Slap da af..

Fra : Gevaldi

Dato : 04-06-02 20:51

Karsten skrev :

> Se.. det er ik såehn nauge æ tænker å;
> http://www.dynopower.freeserve.co.uk/overclocked/
>
> Slap da af..

Det er da din hjerne der tager en slapper
for nu har du "snakket" med dig selv i
tre indlæg....er du helt rask.....eller er
du bare normal syg i hovedet:(

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-06-02 20:23

Karsten wrote:
> [...]
>
> http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/innovatek_innovaflatflow.shtml
> *Aner ik hvad det er eller "hvor" i kabinettet det kommer til at

Som teksten siger... et kølehovede. Den spændes på CPU'en som erstatning for
at almindelige aluminiumskøleprofil (med blæser). Der monteres to slanger og
man kan så lade vand løbe ind og ud. På den måde drukner man ikke CPU'en

> http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/eheim_1046.shtml
> *Ja, det er jo en pumpe, som nok skal pumpe noget vand rundt. Kan den
> være inde i kabinettet? Eller hvor skal sådan en stå? Larmer den?

Tjae... det kommer da an på hvor stort et kabinet du har til rådighed. Den
kan sagtens placeres udenfor. Slangerne skal bare være lidt længere så.
Larm....? Tjae, jeg aner det ikke men jeg kan ikke tro det. Vandkøling (på
computere) forbindes jo med stilhed (?)

> [...]
> *En radiator... Den skal sidde ligesom en køler sidder på min cpu nu?
> Der skal også en 120mm blæser på den, men sådan en radiator er altså

"Radiator" på engelsk og på dansk køler (ligesom i en bil) Det er i denne
del, det varme vand nedkøles til lufttemperatur igen efter det har været
igennem kølehovedet og modtaget varme fra CPU'en. Da hele computeren ikke
kører rundt og bliver luftet godt, ligesom en bil nu gør, monteres 120mm
blæseren for at nedkøle radiatoren/køleren og vandet deri.

> **Og så mangler man det resterende lort som lidt samledimser osv.
> Har jeg bare *lidt* indblik i det, eller sku jeg hellere lave en
> svømmingpøl i baghaven til puteren? :)

Bare kik på det og tænk tingene igennem et trin ad gangen

--
Lars