Input handling i samme ASP-side
Fra : Kasper Dueholm

Dato : 04-06-02 18:34

Hejsa!

Jeg har flg. lille eksempel som jeg ikke kan få til at virke ordentligt:

<%@ LANGUAGE=JScript %>
Denne side skal selv behandle input!<p>
<%
if(Request.Form("FirstName") == "" || Request.Form("Lastname") == "")
{
%>
Vær venlig at udfylde formen:
<form method="POST" action="selfHandler.asp">
First name:<input type="edit" size="20" name="FirstName"><p>
Last name:<input type="edit" size="20" name="LastName"><p>
<input type="submit" value="Hejsa">
</form>
<%}%>
<%
else
{
%>
Her er hvad du har indtastet:<br>
<%=Request.Form("FirstName")%>
<%=Request.Form("LastName")%>
<%
}
%>

Meningen er at denne side (selfHandler.asp) skal tjekke om der er blevet
tastet noget ind i de 2 forms.
Dette skulle der naturligvis ikke være når det er første gang man besøger
siden!
Men alligevel skriver den kun det ud der står i "else"!

Hvad gør jeg forkert?

Kasper

Fra : Kaj Nicolaisen

Dato : 05-06-02 15:26

Jeg er ikke nogen haj til JScript så du må nøjes med at lade dig inspirere.
Request objektet har en server variabel der hedder HTTP-REFERER
som kan bruges således i VBS

<%
Dim sUrl
sUrl = Request.ServerVariable("HTTP_REFERER")

if sUrl = "hostname/selfHandler.asp" then

...her kommer så din kode nedenfor...

else
%>

[...]

End If
%>

På denne måde køres din kode kun hvis forespørgslen kommer fra siden selv.

vh.
Kaj

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-06-02 23:08

> Jeg er ikke nogen haj til JScript så du må nøjes med at lade dig
inspirere.
> Request objektet har en server variabel der hedder HTTP-REFERER
> som kan bruges således i VBS

Istedet for HTTP_REFERER, som ikke alle browsere sender med, kan man
undersøge hvilket method der er anvendt.

If Request.ServerVariabled("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
Din kode her (fortolkning af formular)
.
.
.
.
Else
Din kode her (formularen)
.
.
.
.
End If

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-06-02 14:10

Jesper Nielsen wrote in news:2_vL8.18551$N46.862776@news010.worldonline.dk:

> [...]
> undersøge hvilket method der er anvendt.
>
> If Request.ServerVariabled("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
eller også kan man bruge .Net og metoden isPostBack() ... den fortæller, om
en side postes tilbage "fra sig selv".

:)

--
Jesper Stocholm