ECS K7S5A - Bios
Fra : Anita

Dato : 04-06-02 01:13

Jeg har sådant et ganske udemærket bundkort, der kører med en WinMe, nu
ville jeg gerne køre windows xp på den, dette kan jeg bare ikke, bios vil
ikke lade sig opgradere.

Når jeg fra botdisk starter amiflash spørges der efter fil, som jeg så
henviser til og taster enter, der sker så det at den læser en smule på
diskette, og så dør den.

Bios har en mulighed for at slå muligheden for at flashe bios fra, og den
står naturligvis til at kunne gøre det.

Er der ikke en der har et bud på nøjagtig hvad jeg skal gøre for at flashe
denne bios.

Kim

Fra : Ole Axelsen

Dato : 04-06-02 19:55

"Anita" <peet-anita@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står naturligvis til at kunne gøre det.
>
> Er der ikke en der har et bud på nøjagtig hvad jeg skal gøre for at flashe

Du skal skrive amiflash filnavn

Altså Amiflash efterfulgt af navnet på din rom fil.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Bear

Dato : 04-06-02 21:54

Hvorfor vil du flashe BIOS'en for at installere XP?

Lad være med at flashe BIOS medmindre det er absolut nødvendigt

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Kim

Dato : 05-06-02 00:41

Fordi winxp ikke lader sig installere uden den opdatering, skriver de også
på deres homepage.....

Fra : Leony

Dato : 05-06-02 07:06

"Anita" <peet-anita@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke en der har et bud på nøjagtig hvad jeg skal gøre for at flashe
> denne bios.

Jeg fandt denne vejledning på ecs' hjemmeside:
http://www.ecs.com.tw/download/aminote.htm
Den gennemgår trin for trin hvad der skal gøres.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim

Dato : 05-06-02 15:17

Ja så kommer der en meddelse op om at biosflas ikke er muligt.
Sidder der både en jumper på kortet og samtidig en mulighed for at slå det
fra i bios ?

Fra : Esben

Dato : 06-06-02 01:24

"Kim" <4you@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3cfe1d65$0$74243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja så kommer der en meddelse op om at biosflas ikke er muligt.
> Sidder der både en jumper på kortet og samtidig en mulighed for at slå det
> fra i bios ?

Hmm, jeg flashede et for nyligt, det var der ingen problemer i. Har du prøvet en anden diskette?

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 06-06-02 07:25

"Kim" <4you@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder der både en jumper på kortet og samtidig en mulighed for at slå det
> fra i bios ?

Det er absolut ikke umuligt, står der ikke noget om det i manualen.

Fra : KN

Dato : 07-06-02 21:53

Du starter op med din start-disk, hvorpå du også har kopieret aminflash og
rom-filen .
Hvis du bruger AminFlash 332 og din rom-fil er fra 290402 skriver du (begge
hentes fra ECS hjemmeside http://www.ecs.com.tw/)

aminf332 020429.rom

så kører det.
Held og lykke.