Comport til USB
Fra : Boje Thosti

Dato : 04-06-02 16:26

Jeg har et Trust rat og det virker ikke i Windows XP på grund af driverne
(De gider ikke lave drivere til Windows XP, men gider godt at lave drivere
til det samme rat bare på USB) så var spørgsmålet om man ikke kunne få en
converter fra comport til USB? og hvor den kan købes?

Mvh Boje

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 04-06-02 19:03

"Boje Thosti" <ikt@bjergsnaes.dk> wrote in message
> [...]
> til det samme rat bare på USB) så var spørgsmålet om man ikke kunne få en
> converter fra comport til USB? og hvor den kan købes?

Det kan man sagtens (altså så du kan forbinde en gameport enhed via dit USB
stik på computeren, den anden vej tror jeg ikke på), men det hjælper dig
næppe meget - det er jo stadig et analog ret, ikke et USB ret, og USB
driveren vil sikkert kommunikere med USB delen i joystikket, ikke en eller
anden tilfældig gameport konverter...

Bort set fra det, er det da underligt at det er nødvendig med en driver -
det er jo egentlig bare et par potentiometre og nogle trykknapper - har du
prøvet at konfigurere det som et almindeligt joystick?

/Lars