Taisol CGK760092
Fra : Peter Hansen

Dato : 04-06-02 16:13

nogen so mener at man skal tage det medfølgende kølepasta af før man
monterer denne køler, har bar læst et sted at det er med til at ødelægge
cpu'en...

tænker nemlig selv på at puttte noget nyt kølepasta på!

Fra : Mads

Dato : 04-06-02 16:56

Hej Peter

> tænker nemlig selv på at puttte noget nyt kølepasta på!

Det ville være en rigtig god ide, det "kølepasta" der følger med er ikke
særligt godt, og det nærmest smelter ned over cpu'en, så det kan være lidt
vanskeligt at få af igen, jeg anbefaler at bruge noget Arctic silver 2 eller
3, det virker meget bedre.

Mvh

Mads

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-06-02 18:35

> nogen so mener at man skal tage det medfølgende kølepasta af før man
> monterer denne køler, har bar læst et sted at det er med til at ødelægge
> cpu'en...

.... har kun monteret den 'brugt' med skodkølepasta ...

Men efter lapning
http://hjem.get2net.dk/villy/pict/cgk760092.jpg

og med en ø 80 Papst og bukkede finner som på
http://www.overclockers.com/tips555/

og med luftindtag direkte til CPUfan

er min 1400 MHz tbird normalt til at holde ud at høre på samt under 40°C.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-06-02 19:47

> [...]
>
> Men efter lapning
> http://hjem.get2net.dk/villy/pict/cgk760092.jpg
>
> og med en ø 80 Papst og bukkede finner som på

Hvilken type Papst bruger du ? Jeg kunne godt have lyst til at gøre det
samme på en maskine.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-06-02 08:23

Min CPUtemperatur faldt 3°C, da jeg bukkede min Taisol
og skrottede tragten (Papst 8412NGML på 12 V)

Bemærk (stoler ik' på 'ventillatorlim'):

1) HUSK at sætte holdebøjlen ned på sin KORREKTE plads
mellem finnerne, inden du bukker alle finnerne

2) Jeg borede 4 små huller i de 4 yderste 'finner' på Taisol'en,
og bandt ventillatoren fast heri med ståltråd.

2a) Jeg ved at Frank Gjervig heller ikke stoler på lim, og har
lavet en plade tilsvarende den siden ovenpå finnerne til
60 mm blæseren - bare til en 80 mm blæser

Derefter faldt temperaturen yderligere 3°C, da jeg borede hul i
siden af kabinettet, og satte en indsugningsduct på, så CPU-fan
suger luft 'udefra'

Jeg har ialt 5 ventillatorer i min PC:
1) Indsugning nederst i front: Papst 8412NGML på 8 Volt
2) CPU Papst 8412NGML (12 V) på en bukket Taisol
3) Udsugningsvent: Papst 8412NGML (8 V) bagi, lige under PSU
4) PSU udsugningsvent: Papst 8412NGML (temperaturstyret)
5) GPU: En-eller-anden 60 mm fan på en 'Pentium 200' køleprofil

og nej, jeg har ikke nogen billeder endnu... Men jeg har bestilt
et digitalkamera, og jeg satser på en beskrivelse på
http://hjem.get2net.dk/villy/cool i nærmeste fremtid.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-06-02 09:43

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> og nej, jeg har ikke nogen billeder endnu... Men jeg har bestilt
> et digitalkamera, og jeg satser på en beskrivelse på

Takker for info og jeg glæder mig til billederne!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-06-02 20:41

Villy Jensen wrote:

> Men efter lapning
> http://hjem.get2net.dk/villy/pict/cgk760092.jpg

Wow! Flot... jeg tror da min Taisol skal have samme tur. Den er jo noget
grov fra fabrikken af. Hvor lang tid tog det (ca) at slibe?

> og med en ø 80 Papst og bukkede finner som på
> http://www.overclockers.com/tips555/

Ja, den har jeg også lavet. Herligt med en 19CFM Papst
Min udskiftning af blæseren gav ikke nogen forskel i temteraturen, men en
herlig forbedring af støjbilledet.

> og med luftindtag direkte til CPUfan

Det overvejer jeg også (lidt endnu)

> er min 1400 MHz tbird normalt til at holde ud at høre på samt under
> 40°C.

Kan du huske hva' "idle-temp" lå på før lapping?

--
Lars

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-06-02 08:28

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> herlig forbedring af støjbilledet.

> Det overvejer jeg også (lidt endnu)

> Kan du huske hva' "idle-temp" lå på før lapping?

.... min Taisol er købt brugt... og jeg lappede den før montage.
Jeg har siden læst at en højglanspoleret køleprofil ikke tager lige
så godt imod varme som en 'matpoleret'. 'Næste gang' nøj's jeg
med korn 400 papir ovenpå en pånplade - det må kunne gøres
på en 'times tid'.

CPUtemperatur faldt 3°C, da jeg bukkede min Taisol og
skrottede 'tragten' (med 8412NGML på 12V)

Luftindtag gav ca. 3°C, og det var ca. det samme som
at køre uden den ene kabinetside.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy