Har TDC sin egen nyhedsgruppe ?
Fra : Pepsi

Dato : 04-06-02 14:54

Var der ikke noget med at TDC havde sin egen
nyhedsgruppe hvor man kunne få hjælp til det
tekniske med opsætning af deres egne linjer ?

Mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på om jeg
kan bruge et hub eller en router til at få 2 maskiner
på nettet via en Bredbånd | ADSL forbindelse ?

De skal ikke surfe samtidig, men de skal begge have
adgang til nettet, og kunne "tale" med hinanden.

Den ene har win2000 og den anden win98se

~Pepsi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-02 14:58

"Pepsi" <REMOVEpepsi@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Var der ikke noget med at TDC havde sin egen
> nyhedsgruppe hvor man kunne få hjælp til det
> tekniske med opsætning af deres egne linjer ?

Prøv fx tele.internet.adsl

> Mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på om jeg
> kan bruge et hub eller en router til at få 2 maskiner
> på nettet via en Bredbånd | ADSL forbindelse ?

Begge dele, såfremt du har 2 offentlige IP'er

> De skal ikke surfe samtidig, men de skal begge have
> adgang til nettet, og kunne "tale" med hinanden.

Der vil du kunne få problemer medmindre du snakker sammen med andet end
IP ved siden af.
Se evt www.makr.dk/?adslvarianter

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Pepsi

Dato : 04-06-02 15:23

> [...]
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Åhh, undskyld.
Jeg mente selvfølgelig switch og ikke router!

Jeg har som sagt ikke behov for at surfe samtidig, men begge maskiner
skal kunne hente mails (Der er tale om en 100% privat maskine og en
100% arbejds-PC)

Jeg ved ikke om jeg har 2 offentlige IP'er.
-Har bare bestilt en 512/128 kbit/sek ADSL fra TDC Bredbånd | ADSL

Kan jeg ikke sende filer gennem hub/switch fra den ene maskine
til den anden? Vil den trafik skulle gennem internettet ?

~pepsi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-02 15:31

> Jeg mente selvfølgelig switch og ikke router!

OK, en switch er bare en avanceret hub i dette tilfælde

> Jeg ved ikke om jeg har 2 offentlige IP'er.
> -Har bare bestilt en 512/128 kbit/sek ADSL fra TDC Bredbånd | ADSL

Så har du

> Kan jeg ikke sende filer gennem hub/switch fra den ene maskine
> til den anden? Vil den trafik skulle gennem internettet ?

Måske. Medmindre du opsætter en alternativ protokol til intern trafik

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-06-02 14:11

Pepsi <REMOVEpepsi@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har som sagt ikke behov for at surfe samtidig, men begge maskiner
> skal kunne hente mails (Der er tale om en 100% privat maskine og en

Hvis begge PC'ere kan hente mails, så kan de også surfe på nettet.

> [...]
>
> Kan jeg ikke sende filer gennem hub/switch fra den ene maskine
> til den anden? Vil den trafik skulle gennem internettet ?

Hvis du har en switch og 2 (eller flere) PC'ere, så har du et lokalt
netværk bag din router og dér kan du sagtens flytte filer mellem dine
computere.

Såfremt du endnu ikke har investeret i en hub eller switch, så vælg
switchen (de koster stort set det samme). Tag en med 8 porte, så er du
sikret til fx. en netværksprinter, ekstra maskiner (naboen måske).

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-02 15:41

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> Måske. Medmindre du opsætter en alternativ protokol til intern trafik

Hvorfor kan man ikke bruge IP? Man kan da bare stikke sine netkort et
par RFC1918-adresser og så lade dem tale sammen på dem.

Man kan måske ikke tildele flere adresser til samme netkort under
Windows?

--
Jacob - www.bunk.cc
Drive defensively. Buy a tank.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-02 15:59

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> Hvorfor kan man ikke bruge IP? Man kan da bare stikke sine netkort et
> par RFC1918-adresser og så lade dem tale sammen på dem.

Det er også en mulighed

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Steen

Dato : 04-06-02 18:41

Eller tilvælge IPX protokollen¨, så funger det

Steen

Fra : N/A

Dato : 04-06-02 15:59