Tydning af dåb i Vor Frue Kirke 1840
Fra : Jette Pedersen

Dato : 04-06-02 14:14

D. 1. marts 1840 blev Sara Kirstine Hansen født i Odense. Hun blev døbt
i Vor Frue Kirke d. 15. marts samme år. Moderen er pigen Maren
Nicolaisdatter (rettet i kirkebogen fra Hansdatter) og udlagt barnefader
er Hans Pedersen. Derudover står der: moderen i ??????. Fadderne er så
vidt jeg kan se Pigen M. Carlsdatter, Pigen S. Hansdatter, Ungkarl R.
Petersen og Ungkarl A. Hansen. Men jeg kan ikke tyde det, som står under
anmærkninger. Er der nogen som kan hjælpe mig med disse anmærkninger
samt hvad der skal stå efter "Moderen i".

På forhånd mange tak for hjælpen.

Jette Pedersen
Kolding

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 04-06-02 16:24

Hvor har du placeret det der skal tydes? Du kan ikke bruge vedhæftede filer
i nyhedsgrupper.

Hans

Fra : Jette Pedersen

Dato : 04-06-02 16:35

Denne kirkebog er blandt de kirkebøger, der via statens arkiver er lagt
på nettet. På adressen:
http://62.242.87.211/Kirkeboeger/Kirkeboger1.asp
hilsen

Jette

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-06-02 18:52

"Jette Pedersen"
> Denne kirkebog er blandt de kirkebøger, der via statens arkiver er lagt
> på nettet. På adressen:
> http://62.242.87.211/Kirkeboeger/Kirkeboger1.asp
> hilsen Jette
---------
Åh jow, men så var det da godt vi fandt ud af at det er Odense det drejer
sig om, der vist flere "Vor Fruer" rundt om i dannevang?
Hilsen fra Bæltestedet.
Flemming Svendsen, udi Korsør.

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 04-06-02 20:13

On Tue, 4 Jun 2002 13:14:05 +0000 (UTC), "Jette Pedersen"
<jette@nebrot.dk> wrote:

> [...]
>Petersen og Ungkarl A. Hansen. Men jeg kan ikke tyde det, som står under
>anmærkninger. Er der nogen som kan hjælpe mig med disse anmærkninger

Det er ikke helt let. Men sidste ord i første linie plus hele anden
linie siger tilsammen Præstegaard.

Tredie linie kunne måske hedde:

fra 1844 paa ?? Mark.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 05-06-02 17:35

Dalum Præstegaard og "fra 1844 paa Brylle Mark"? resten kan jeg ikke læse.
mvh Simon