At lægge alle txt-filers navne ind i et ar~
Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 04-06-02 13:43

Jeg har brug for et lille script, som finder alle filer i et directory,
lægger dem ind i et array, skriver dem op på en side, og linker til dem
selv. Er det muligt i PHP?

--
- ZtinKyFinGaZ
~~~~~~~~~~

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 04-06-02 13:58

Hej

> Jeg har brug for et lille script, som finder alle filer i et directory,
> lægger dem ind i et array, skriver dem op på en side, og linker til dem
> selv. Er det muligt i PHP?

Ja, det bør være muligt.

<?php
$dir = opendir("."); # åbner det aktuelle dir!
$array = array(); // skal bruges til filerne!

while($file = readdir($dir)){
array_push($array, $file); //
}

closedir($dir);

foreach($array as $dims){
echo "<a href=$dims>$dims</a> - \n";
}

?>

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-02 17:36

> Ja, det bør være muligt.
>
> <?php
> $dir = opendir("."); # åbner det aktuelle dir!
> $array = array(); // skal bruges til filerne!
>
> while($file = readdir($dir)){
> array_push($array, $file); //
> }
>
> closedir($dir);
>
> foreach($array as $dims){
> echo "<a href=$dims>$dims</a> - \n";
> }
>
> ?>

Men hvorfor ikke skrive dem ud med det samme? Med mindre du skal bruge
arrayet?

mvh
Johan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-06-02 19:41

Johan Holst Nielsen skrev:

> Men hvorfor ikke skrive dem ud med det samme? Med mindre du skal bruge
> arrayet?

Bla. fordi, man så senere kan bruge sort() på arrayet for at få filerne
sorteret alfabetisk (hvad de ikke bliver, hvis man skriver dem ud med
det samme).

--
Jonas Koch Bentzen