Kun lyd i højre side ?
Fra : - = KG = -

Dato : 04-06-02 13:05

Jeg har et stort problem angående lyd på min PC, som består i at der kun er
lyd i højre side. Det er kun højre højtaler der giver lyd fra sig, og det
samme med høretelefoner. Jeg har haft problemet i ret lang tid efterhånden,
men det har virket før. Under lydindstillinger har jeg selvfølgelig sørget
for at sætte alle til 'center'.

Jeg kører Win XP DK med et Soundblaster 16. (ved godt det er gammelt).

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem ?

Fra : N/A

Dato : 04-06-02 14:04

Fra : - = KG = -

Dato : 04-06-02 14:04

> Har du prøvet med et andet lydkort? Eller en opdateret driver til kortet?
> Jeg kender ikke WinXP men jeg ville ikke blive overrasket hvis det viser
sig
> at kortet er taget til de evige lydkort jagtmarker.

Har ik prøvet andet lydkort nej. Mht driver kan jeg næsten ikke tro det er
der fejlen ligger. SB16 er trods alt fra halvfemserne, og XP er helt ny.

Fra : Devast8or

Dato : 04-06-02 14:40

Jeg ved heller ikke om det er driverne, jeg kunne bare huske at mit eget
lydkort opførte sig underligt på et tidspunkt (trommer lød ret mærkeligt),
og da var det driverne den var gal med. Det nok bare installere de samme
drivere oveni og så virkede det igen. Mystisk, men jeg undgik da at købe et
nyt lydkort. Derfor nævnte jeg det som en mulighed, inden du punger ud for
et nyt kort :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-06-02 15:10

> [...]
efterhånden,
> men det har virket før. Under lydindstillinger har jeg selvfølgelig sørget

Har oplevet samme prob på SB16 for et par åre siden - det var en
komponent, der var ældet (læs: fordampet elektrolyt).

Løsning:
Nyt lydkort - jeg mener at hvadsomhelst til et par hundrede kroner
er lydkvalitetsmæssigt på 'linje' med SB16.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-06-02 00:33

- = KG = - wrote:

> Jeg kører Win XP DK med et Soundblaster 16. (ved godt det er gammelt).
> Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem ?

Har du den lille runde ledning fra cdrom til lydkort? Så prøv at spille en
musikcd og se om problemet også er der.

mvh
Henning

Fra : - = KG = -

Dato : 05-06-02 20:08

> Har du den lille runde ledning fra cdrom til lydkort? Så prøv at spille en
> musikcd og se om problemet også er der.

Det er det.

Fra : Villy Jensen

Dato : 06-06-02 15:08

> Det er det.

Hvis den ene kanal sleoverhovedetikke funker nogen steder kan det være
Udgangsforstærkerens ene kanal (=kaput lydkort)
Minijackstikket til hovedtelefoner, der ikke er skubbet helt ind på plads
(skovl)
En defekt komponent (lyt?) i den ene forstærkerdel (=kaput lydkort)
en løs forbindelse i den ene forstærkerdel (=lodde eller skifte lydkort)

(jeg reparerede en gang SB16 - det var en fordampet lyt.
Det tog mange timer at spotte den.)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy