Nyhederne TV2
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 09-02-01 19:29

Snøft - har lige set nyhederne¨på TV2 . en tortie (hun) kan er blevet fundet
i en sort sæk oppe ved Aalborg... Den er nu indleveret til Kattens værn, men
ØV...jvordan kan folk dog gøre det ?

- Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Nina

Dato : 09-02-01 20:40

Da jeg hørte det tænkte jeg seriøst over, om man kunne komme til at smide
den ud ved en fejl.

Tænk hvis man var ved at ordne kattebakken, lige før man skulle til at binde
knude på posen ringede telefonen..... en killing hopper intet anende op i
posen og falder i søvn. Man afslutter telefonsamtalen, fatter om posen,
binder knude og smider den ud i skraldespanden.....

Nææh, det er nok ikke sandsynligt. Håbede bare, at jeg kunne få lov til at
leve i troen om at det lille pus var endt i skraldespanden ved et uheld.

Hvor er det dog ondt!

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Silverflame

Dato : 09-02-01 21:53

tja, man skulle næsten tro at der var folk der ikke vidste at der er noget
der hedder Inger´ s kattehjem og Kattenes Værn... Det er da gratis at
indleverer katte, er det ikke?
Har heldigvis aldrig selv gjort det, håber aldrig at komme til det...
Winnie.

Fra : Gidde

Dato : 09-02-01 22:08

Hejsa
Nej, det koster faktisk noget at indleveret end kasseret kat...vist nok begge
steder. Hvilket også kun er ret og rimeligt. Når folk har råd til to biler,
frisørbesøg, charterrejser og børnenes mobiltelefonforbrug....ja, så fatter
jeg simpelthen ikke hvordan de kan vurdere, at de skal spare penge ved at
undgå en ordentlig afsked med det dyr de i sin tid tog ansvaret for. Hvis de
havde bare antydningen af respekt for liv...jeg mener her virkelig
ANTYDNINGEN....så kunne de da som minimum "dumpe" (læsse af uden at betale)
katten på KV eller Inges....men det er tilsyneladende lettere at efterlade
katten i en affaldspose - måske i håb om at skraldebilen ender dens lidelser
hurtigt........suk. Næ, jeg håber ved alt hvad jeg har kært også, at det
aldrig må blive aktuelt for mig...men hvis det blev, så ville jeg ikke være i
tvivl om, at kattenes ve og vel stadig skulle være det altafgørende. Jeg har
aldrig og kommer aldrig til at kunne respektere den type mennesker....selv en
tandbyld eller en nedgroet tånegl fortjener mere respekt end dem.
- Gitte

Fra : Flemming

Dato : 09-02-01 22:09

On Fri, 9 Feb 2001 20:39:41 +0100 "Nina" <NOSPAMnina@knus.dk>
wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> Nææh, det er nok ikke sandsynligt. Håbede bare, at jeg kunne få lov til at
> leve i troen om at det lille pus var endt i skraldespanden ved et uheld.

Chancerne for at det er sket såden er nok meget små jeg forstår sku
ikke at sådan mennesker kan leve med sig selv ( men der er jo så meget
man ikke kan forstå.

> Hvor er det dog ondt!

I det mindste er det godt at hun er kommet et sted hen hvor der bliver
taget sig af hende...

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Gidde

Dato : 09-02-01 20:39

- Man må da virkelig håbe, at et begreb som Karma ikke er opstået ud af den blå
luft...
Til tider virker det, som om det er et ynkeligt samfund vi lever i!
Det eneste gode ved det du fortæller er, at den i alt fald er havnet hos nogle
mennesker, der virkelig holder af katte og vil gøre alt hvad de kan, for at
opveje det onde der er overgået stakkelsmis.
Snøft...
- Gitte

Fra : Sten Hansen

Dato : 10-02-01 02:57

> [...]
fundet
> i en sort sæk oppe ved Aalborg... Den er nu indleveret til Kattens

Hej Mette,

jeg har ikke selv set det, men min kommentar er bare, at den der har
gjort det, selv skulle have samme tur og gerne i en sneglekomprimator.

mvh
Sten

Fra : Sanni Truedsson

Dato : 10-02-01 11:37

Jeg blev så ked af det da jeg læste disse indlæg. Jeg kom til at tænke på
hvordan vi fik Yang.
Hun blev også fundet i en container med lukket låg, sammen med sin søster,
da de var ca. 4 uger. Desværre overlevede søsteren ikke, men det gjorde
Yang. Hun har boet hos os siden hun blev fundet, og hun er den mest
vidunderlige kat, man kan forestille sig. Hun bærer ikke præg af den lidt
hårde start på livet.
Jeg tænker på hvordan mennesker kan få sig selv til at smide levende dyr ud.
Ville de også gøre det mod menneskebørn???
Sanni og Yang.

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 10-02-01 12:16

(snip ) > Ville de også gøre det mod menneskebørn???

Tja.. Jeg har lige snakket med min online veninde fra USA, og fortalte hende
hvad jeg lige havde set i nyhederne.. Så fortalte hun at for noget tid
siden, havde man 50 miles fra hvor hun bor, fundet et hold tvillinger,
babyer, i noget skrald... Så... Ja - det er der altså åbenbart nogle som vil
gøre - også mod menneskebørn... I hvertfald i USA - og vi nærmer os vel mere
og mere Amerikanske tilstande, så ... tja ?

Knus fra Pia og misserne

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Sanni Truedsson <pythagoras@get2net.dk> skrev i en

Fra : Ulla

Dato : 09-02-01 22:04

Mette B. Rahm <NOSPAM_gillian@dk-gillian.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7GWg6.37791$l57.1670904@news000.worldonline.dk...
> [...]
fundet
> i en sort sæk oppe ved Aalborg... Den er nu indleveret til Kattens værn,

Tjah, nogle mennesker skulle ikke have lov at have dyr.
Havde næsten overtalt min mand til at køre med til Ålborg i morgen..... Så
kom Rosin ind, og vi huskede sidste gang vi ville have en kat nummer 2 og
Rosin næsten flyttede. Øv, nå men jeg håber den får et godt hjem.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker