Hvad skal man tage med ??
Fra : Camilla Larsen

Dato : 04-06-02 08:57

Jeg er begyndt at gøre mig spekulationer om min datter og valg af
børnehaveklasse/skole. Har hørt at mange vælger at lade barnet følges
med børn fra samme børnehave over i børnehaveklassen. Men hvordan
finder man ud af om det nu også er det rette sted for ens egen
datter...så alle tips og råd modtages

Camilla
--
Camilla

Fra : vagn torup

Dato : 04-06-02 09:19

Hej Camilla
Vi har langt om længe fundet en skole til vores store dreng.
Vi har valgt en skole som har de samme værdier og principper, som vi har
herhjemme for at der skal være en helhed i hans liv. Det er der allerede, da
børnehaven også har de samme normer som os, men der kan han jo ikke blive.
Vi så meget gerne at han skulle følges med sine to bedste venner fra
børnehaven, men det kan ikke lade sig gøre, da de skal på hver deres skole
og den ene er det for sent for os at komme ind på og den anden er en
folkeskole og det er vi ikke interesseret i.
MVH Rikke

Fra : cloe

Dato : 04-06-02 10:16

> [...]
> med børn fra samme børnehave over i børnehaveklassen. Men hvordan
> finder man ud af om det nu også er det rette sted for ens egen

Man er jo først og fremmest ikke nød til at lade ens børn følges med nogen,
sådan er det jo heller ikke når man en gang skal til at arbejde. Man får jo
hele tiden nye venner og din datter får helt sikkert nye venner i skolen,
man behøver ikke danne grupper helt fra starten, Men altså det er meget
svært at finde ud af hvad som er det rigtige, det finder man ud af ved at
besøge skolen først og fremmest og så ellers med tiden jo, når de først er
startet og så kan det være for sent.