Grene.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 04-06-02 08:00

Hej

I går gik jeg og klippede grene fra æbletræer af, da de hænger ind over
hegnet. Grenene smed jeg på folden mens jeg gik og klippede, så ville jeg
fjerne dem bagefter. Men! så kom der fire heste løbene og gik i gang med at
gumle grene som om de aldrig fik mad! Det der undrer mig er at de sagtens
kunne nå æbletræerne uden at jeg klippede grenene af, så hvorfor er det
først nu de vil spise dem?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Britta Larsen

Dato : 04-06-02 08:31

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> skrev
>Det der undrer mig er at de sagtens
> kunne nå æbletræerne uden at jeg klippede grenene af, så hvorfor er det
> først nu de vil spise dem?

Hej Nina ;)

Det kan være de har været dovne *he*
Det var nok mere spænden når det var dig der smed det ind til dem, så skulle
de nok lige se hvad det var for noget..

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Iben Holst

Dato : 04-06-02 17:22

Hej Nina !

Mine heste går også så de kan æde af f.eks. grantræer, men de gør det ikke.
Til gengæld begynder de at æde af afklippede grene når de har ligget i et
par dage eller 3 ....
Et juletræ kaster de sig over med det samme, når det kort efter jul bliver
smidt ud til dem !

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 04-06-02 19:07

Hej

Det med juletræet kender jeg, men mine heste leger bare med det, ligesom
hunde...de slæber rundt på det og de andre hiver i den anden ende osv
Det med grenene virkede bare som om at jeg kom ud med fx foder, de kastede
sig over det med det samme, virkelig som om de ingen mad fik!(og det gør
de

God sommer

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 05-06-02 00:32

[snip]

> "Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse

> ikke.

Jeg har ikke noget svar, men kan blot fortælle, at jeg har set heste spise
barken af både afklippede grene ((pejse-)brænde) og af levende træer. Der er
åbenbart noget rigtigt "guf" i barken for de er helt vilde med det.

mvh
Trond Øyvind Hermansen