Dictionary problem!
Fra : Kasper Dueholm

Dato : 04-06-02 07:55

Hejsa jeg har flg kode:

<%@ LANGUAGE=JScript %>

<%
var Capitals, CountryList, LastCountry, Num

Capitals = new ActiveXObject("Scripting.Dictionary")

Capitals.Add("England", "London")
Capitals.Add("USA", "Washington")
Capitals.Add("France", "Paris")
Capitals.Add("Norway", "Oslo")

CountryList = Capitals.Keys()
LastCountry = Capitals.Count -1
%>

The capital of France is <%=Capitals.Item("France")%><p>

<%
var Country

Country = "Denmark"
%>

Do we know anything about <%=Country%>?<br>

<%
if(Capitals.Exists(Country))
{%>
Yes, I know the capital of <%=Country%>.<p>
It is <%=Capitals.Item(Country)%>.<p>
<%}
else
{%>
No I don't know anything about <%=Country%>.<p>
<%}%>

But what do you actually know?<br>
- I know that:<br>

<%
for(Num = 0; Num <= LastCountry; Num++)
{%>
The capital of <%=CountryList(Num)%> is
<%=Capitals.Item(CountryList(Num))%>.<p>
<%}%>

Af en eller anden grund vil scriptet ikke køre! Jeg har arbejdet med dette
lille eksempel i jeg ved snart ikke hvor mange timer!
Problemet ligger så vidt jeg kan se i de 2 sidste linier:
The capital of <%=CountryList(Num)%> is
<%=Capitals.Item(CountryList(Num))%>.<p>

Er der nogen der har et bud på hvordan det kan løses så ville jeg være meget
taknemmelig!

MVH
Kasper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 08:18

Kasper Dueholm wrote:
> Hejsa jeg har flg kode:
> <%@ LANGUAGE=JScript %>

Du blander VBScript syntax og JScript sammen i en stor pærevælling, hvad er
det du ønsker at skrive i?

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Dueholm

Dato : 04-06-02 08:21

Jeg skulle gerne skrive i JScript!
Men det kan godt være at du har ret!
Jeg er temmelig nybegynder og sidder med en bog der forsøger at forklare
hvordan det virker både i VB og Java!
Men har du et forslag? Hvad gør jeg forkert?

MVH
Kasper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 08:32

Kasper Dueholm wrote:
> Jeg skulle gerne skrive i JScript!

Ok

> Men har du et forslag? Hvad gør jeg forkert?

Ja, måske. I JScript referer man til arrays med firkantede paranteser,
derfor skal dine to sidste linjer være:

Fra : Kasper Dueholm

Dato : 04-06-02 08:40

OK tak! Nu afvikles scriptet da! Det er da en fremgang!
Men nu er output bare flg:
* * * * *

The capital of France is Paris
Do we know anything about Denmark?
No I don't know anything about Denmark.

But what do you actually know?
- I know that:
The capital of is .

The capital of is .

The capital of is .

The capital of is .

* * * * *

Det er altså somom at der ikke bliver fyldt noget ind i det array! Men det
burde der vel ske med linien:

CountryList = Capitals.Keys()

Eller tager jeg fejl igen?

Se evt. koden i mit første indlæg!