Post til nyhedsgruppe
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 03-06-02 21:45

Hej alle. Jeg arbejder på et komponent som skal bruges i mine ASP sider. Jeg
har lavet følgende funktion som burde kunne sende artikler til
nyhedsservere:

Function Post(Message, FromName, FromEmail, Subject, References, ID)
On Error GoTo ErrorHandler

If Status = "Connected" Then
sDate = Left(WeekdayName(Weekday(Now()), False, 1), 3) & ", " &
Day(Now()) & " " & MonthName(Month(Now()), True) & " " & Year(Now()) & " " &
Hour(Time()) & ":" & Minute(Time()) & ":" & Second(Time()) & " +0200"

Socket.SendLine "POST"
sResult = Socket.GetLine

sHeader = sHeader & "Path: improve.dk" & vbCrLf
sHeader = sHeader & "From: """ & FromName & """"
sHeader = sHeader & " <" & FromEmail & ">" & vbCrLf
sHeader = sHeader & "Newsgroups: " & NewsGroup & vbCrLf
sHeader = sHeader & "Subject: " & Subject & vbCrLf
sHeader = sHeader & "Date: " & sDate & vbCrLf
sHeader = sHeader & "Organisation: improve.dk" & vbCrLf
sHeader = sHeader & "Message-ID: " & ID & vbCrLf
sHeader = sHeader & "References: " & References & vbCrLf
sHeader = sHeader & vbCrLf
sHeader = sHeader & Message & vbCrLf
sHeader = sHeader & "."

Socket.SendText (sHeader)
Error = "5"
Post = sHeader & "<hr>" & sResult & "<hr>" & Socket.GetLine
Error = "6"
Else
Post = "You must be connected before posting articles."
End If

Exit Function

ErrorHandler:
Error = Error & "<br>Post: " & Err.Description
LocalErr = Err.Description
Err.Clear
Resume Next
End Function

Jeg får resultatet Operation Timed Out, og Error = 6, altså er min besked
blever sendt? Og den har udført Socket.GetLine, hvad er der så mere at
udføre? Hvad får funktionen til at give timeout?
Håber nogen kan hjælpe :) Min socket timeout står til 15 sekunder.

Mvh Mark S. Rasmussen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 08:12

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg får resultatet Operation Timed Out, og Error = 6, altså er min besked
> blever sendt? Og den har udført Socket.GetLine, hvad er der så mere at
> udføre? Hvad får funktionen til at give timeout?

At du ikke disconnecter fra serveren.

Prøv med noget ala:

Socket.WaitForDisconnect();
sResult = Socket.Buffer;

Istedet for din Socket.GetLine

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-06-02 10:09

> Prøv med noget ala:
>
> Socket.WaitForDisconnect();
> sResult = Socket.Buffer;

Hej. Igen, og tak for svaret. Det løste dog ikke problemet her, jeg havde
simpelt nok glemt CR-LF efter det sidste punktum :$. Men jeg kan dog
optimere nogle steder ved at bruge dit forslag her.

Mit næste problem, jeg får svaret 435, Bad Message-ID. Hvordan laver jeg et
messageid som kan accepteres af serveren?

Mvh Mark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 10:17

Mark S. Rasmussen wrote:
> Mit næste problem, jeg får svaret 435, Bad Message-ID. Hvordan laver
> jeg et messageid som kan accepteres af serveren?

Det ville hjælpe lidt hvis vi kunne se det nuværende:

Husk at du skal have < og > uden om msgID når du poster se evt. rfc 850

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-06-02 10:33

> Husk at du skal have < og > uden om msgID når du poster se evt. rfc 850

Det kom jeg faktisk i tanke om lige efter jeg havde postet beskeden ;). Jeg
har dog stadig problemer, efter min nye kode står siden bare og hænger. Her
er min post funktion nu:

sDate = GetCorrectDateAbbr(Left(WeekdayName(Weekday(Now()), False,
[...]

sHeader = sHeader & "." & vbCrLf

Socket.SendText (sHeader)
Socket.WaitForDisconnect
Post = sHeader & "<hr>" & Socket.Buffer

Det er sikkert en eller anden tåbelig fejl, men har du et bud?

Mvh Mark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 10:35

Mark S. Rasmussen wrote:
> Det er sikkert en eller anden tåbelig fejl, men har du et bud?

Print sHeader istedet for at fyre den afsted, det er nemmere at debugge i
outputtet.

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-06-02 10:40

> Print sHeader istedet for at fyre den afsted, det er nemmere at debugge i
> outputtet.

Her er hvad jeg sender til serveren:

From: "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
Newsgroups: dk.test
Subject: Test
Date: Tue, 4 jun 2002 11:39:19 +0200
Dette er en test
..

Mvh Mark

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-06-02 10:44

> From: "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
> Newsgroups: dk.test
> Subject: Test
> Date: Tue, 4 jun 2002 11:39:19 +0200
> Dette er en test
> .

Jeg tror jeg har løst problemet. Messageid bruger jeg bare det ID serveren
foreslår, og jeg tror faktisk, pinligt nok, at grunden til timeout før var
at jeg ikke havde tilladelse til at poste på newsserveren, selvom den melder
340 Ok...

Mvh Mark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 10:47

Mark S. Rasmussen wrote:
> Jeg tror jeg har løst problemet. Messageid bruger jeg bare det ID
> serveren foreslår

God nok. Men det var nu ikke dit messageID der fejlede.

> og jeg tror faktisk, pinligt nok, at grunden til
> timeout før var at jeg ikke havde tilladelse til at poste på
> newsserveren, selvom den melder 340 Ok...

En anden gang kan du jo printe outputet og telnette manuelt til serveren og
paste. Så kan du lettere se om fejlen er i dit script eller dit output.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 10:50

Mark S. Rasmussen wrote:
> Jeg tror jeg har løst problemet.

Det skal jeg love for, du fik lige fyret op under dk.test

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-06-02 11:13

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> Det skal jeg love for, du fik lige fyret op under dk.test

Hehe :). Ved du om der er nogle begrænsninger på brugen? Jeg vil f.eks gerne
teste om den kan klare et loop hvor den sender 100 beskeder. Ikke at jeg får
brug for at sende det, men som en stresstest.

Mvh Mark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 11:15

Mark S. Rasmussen wrote:
> [...]
> f.eks gerne teste om den kan klare et loop hvor den sender 100
> beskeder. Ikke at jeg får brug for at sende det, men som en

Der er svjv ingen begrænsninger af brugen men hvis jeg var dig ville jeg
sætte en lokal NNTP server op til at teste med.

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-06-02 11:25

> Der er svjv ingen begrænsninger af brugen men hvis jeg var dig ville jeg
> sætte en lokal NNTP server op til at teste med.

Du har nok ret, kan du evt anbefale nogen shareware eller freeware
servereprogrammer?

Mvh Mark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 11:52

Mark S. Rasmussen wrote:
> Du har nok ret, kan du evt anbefale nogen shareware eller freeware
> servereprogrammer?

Så er vi nok lidt ude af min afdeling Men der er da en "med" IIS
derudover har jeg kun kendskab til: <http://netwinsite.com/dnews.htm>

--
Jakob Andersen