PHP og Frontpage...
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 03-06-02 20:22

Mit website er bygget op i FP og jeg anvender FP's indbyggede mulighed for
have en fast top- og bund - inklusive en navigationslinie.

Udgangspunktet for mit arbejde med PHP er
http://www2.spejdernet.dk/jersiesolrod/kontaktpersoner.htm. Den tilsvarende
PHP-side hedder http://www2.spejdernet.dk/jersiesolrod/kontaktpersoner.php.
Det virker fint - bortset fra at top- og bunden ikke kommer til syne. Hvad
kan jeg gøre ved det?

--
Med venlig hilsen/Kind regards

Ole Gyldenløve
e-mail: mailto:ole@gyldenlove.dk
web: http://www.image.dk/~ogt
Fjern *NOSPAM*, når du svarer via e-mail
Remove *NOSPAM* when replying via e-mail

Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 04-06-02 00:50

Jeg kender ikke til FP, det samt andet af M$ progarmmer til at lave
hjemmesider er efter min mening
skandaløse ! :)

Nå, men dit problem....
Hvis top og bund er ens på alle sider, som jeg forstår dit indlæg, ville jeg
lægge henholdsvis top og bund
i to seperate filer, som jeg så includede i alle filer.

Noget i stil med :

<?php

include("top.html");

echo "indhold og andet";

include("bund.html");

?>

Hvor top er i top.html og bund.... etc...

Håber det kan hjælpe dig :)

/Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 15-11-02 23:00

wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Jeg kender ikke til FP, det samt andet af M$ progarmmer til at lave
> hjemmesider er efter min mening
> skandaløse ! :)

Kunne du forklare mig, hvorfor du mener at FP er skandaløse? Ikke for at starte
en diskussion om dette men blot for at blive klogere.

--
ahw

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-11-02 22:09

> Kunne du forklare mig, hvorfor du mener at FP er skandaløse? Ikke for at
starte
> en diskussion om dette men blot for at blive klogere.

Jeg kan ikke se hvem der skrev det oprindelige indlæg, men hvem end du er,
lad være med at komme med svar :) Vi ender bare ude i en længere diskussion
om frontpage, microsoft og alt muligt andet :)

Mvh Mark

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-11-02 23:03

Mark S. Rasmussen wrote:

> [...]
> du er, lad være med at komme med svar :) Vi ender bare ude i en
> længere diskussion om frontpage, microsoft og alt muligt andet
:)

Nej - jeg LOVER at jeg IKKE vil starte en diskussion om det -jeg
vil bare gerne vide, hvad han bygger det på. Det er det eneste
jeg vil - jeg skal nok lade være med at kommentere det udi det
absurde eller diskutere rimeligheden af dette eller hint - jeg
vil blot MEGET GERNE høre begrundelsen for synspunktet så jeg kan
blive klogere på det!

Please!

--
ahw

Fra : Thïngmand

Dato : 04-06-02 07:52

> Mit website er bygget op i FP og jeg anvender FP's indbyggede mulighed for
> have en fast top- og bund - inklusive en navigationslinie.

Du kan ikke køre FrontPage extensions og PHP på same site - skrot FP og lave
funktionerne i PHP i stedet...

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 04-06-02 16:35

Tak for hjælpen... så det er jo bare om at kridte skoene og starte på en
frisk. Så det bliver nok ikke mig I finder hængende på gadehjørnet den næste
tid.

mvh & tak for hjælpen
Ole