niels jørgensen gelsted sogn
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 03-06-02 19:25

er der nogen der kan hjælpe vedr Niels Jørgensen født 1796 i Gelsted
sogn. Jeg er specielt interesseret i hans kone som skulle være Catrine
Andreasdatter født abt 1798 i Skydebjerg sogn
vh Torben

Fra : Brian Petersen

Dato : 03-06-02 21:01

brian56@telia.com
http://fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis Presley)
http://w1.454.telia.com/~u45408406/index.htm (Holbæk Amt)

Hej Torben!

Her har du lidt om Niels Jørgensen og Cathrine Andreasdatter
Venlig hilsen
Brian

Odense, Vends, Gelsted, Gjeldsted Mark, , et huus, 16, FT-1845
Niels Jørgensen, 49, Gift, , huusmand, lever af sin jordlod, do [Gjelsted]
Cathrine Andersdatter, 47, Gift, , hans kone, Skydebjerg sogn
Jørgen Nielsen, 13, Ugift, , deres børn, her i sognet [Gjelsted]
K. Margrethe Nielsdatter, 26, Ugift, , deres børn, ditto [Gjelsted]
Anders Larsen, 1, Ugift, , den sidstes søn, do [Gjelsted]

Odense, Vends, Gelsted, Gjelsted Bye, , Et Ditto [et Huus], , FT-1840
Niels Jørgensen, 45, Gift, , Huusm. lever af sin Jordlod,
Cathrine Andersdatt., 43, Gift, , Hans kone,
Jørgen Nielsen, 8, Ugift, , Deres søn,
Ane Kirsten Nielsdatt., 77, Enke, , Indsidder lever af Aftægt,

Odense, Vends, Gelsted, Gielsted bye, , , 15, FT 1801
Jørgen Jørgensen, 64, gift, mand, huusmand med jord ?? ?? og spillemand,
Anna Kirstine Nielsdatter, 37, gift, hans kone, ,
Niels Jørgensen, 4, ugift, deres børn, ,
Maren Sofie Jørgensdatter, 6, ugift, deres børn, ,
Anna Margrethe Jørgensdatter, 2, ugift, deres børn, ,

Odense, Baag, Skydebjerg, Skydebjergbye, , , 45, FT-1801
Andreas Pedersen, 38, Gift, Husbond, Husmand uden Jord,
Marie Christophersdatter, 36, Gift, hans Kone, ,
Karen Andreasdatter, 9, Ugift, deres Børn, ,
Agnethe Andreasdatter, 5, Ugift, deres Børn, ,
Chatrine Andreasdatter, 3, Ugift, deres Børn, ,
Ane Andreasdatter, 1, Ugift, deres Børn, ,
Ane Gregersdatter, 63, Enke(mand), Tjenestepige, ,

Fra : Bodil Madsen

Dato : 03-06-02 21:03

Ved folketællingen 1801, Skydebjerg by er Chatrine 3 år.
Familien:
Andreas Pedersen, husbond, 38 år, i 1.ægteskab, husmand uden jord
Marie Christophersdatter, 36 år. 1. ægteskab
Deres børn: Karen Andreasdatter, 9 år, Agnete Andreasdatter, 5 år, Chatrine
Andreasdatter, 3 år, og Ane Andreasdatter, 1 år.
Kilde: CD-rom fra DDA

I Skydebjerg kirkebog fandt jeg følgende:
11. april 1779 konfirmeret Andreas Pedersen, 15½ år
22. april 1781 Maria Christophersdatter, 15 år.

Døbt den 17. november 1765 Christopher Pedersens unge datter Anna Maria.
Hustruen introduceret den 15. december.
Om det er ovennævnte Marie kan jeg ikke afgøre.

Den 22. januar 1764 Peder Andreasens søn døbt Andreas.
Hustruen introduceret den 4. marts.

Jeg har desværre ikke kirkebogen med vielser omkring 1790.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen