Forkert Logitech mus i XP
Fra : kmr1622

Dato : 03-06-02 15:21

Jeg er lykkelig ejer af Logitech's (gamle) trådløse mouseman. (Den skrå
sølvgrå mus med scroll og 4 knapper)...

Mouseman softwaren kan i XP kan ikke finde den 'rigtige' mus, den finder
isteden den klassiske gamle logitech mus med 2 knapper og scroll. Dette
bevirker at jeg ikke kan bruge knappen ved tommeltotten på min mus.
Jeg har prøvet af afinstallere Logitech's software og installerer den
sidste nye, men stadig intet held. I softwaren vises billedet af den
mus, som softwaren dedekterer, hvor der ligeledes vises den klassiske,
men forkerte mus.
Jeg har lånt et helt sæt modtager + mus af en ven, men samme problem.

Hvad gør jeg for at få den 'rigtige mus' dedekteret af MouseWare
softwaren, så jeg igen kan bruge tommeltotknappen ???

http://www.kandu.dk/

Fra : Patrick

Dato : 04-06-02 09:36

Der er desværre ikke mange der laver drivere med så mange fejl som Logitech.
Jeg er glad for deres hardware, men softwaren er virkelig dårlig.

Imidlertid har jeg fundet ud af, at Microsofts drivere til deres mus virker
langt bedre sammen med logitechs mus, end logitech egne drivere (mystisk men
sandt). Så prøv engang og se om det ikke skulle løse dine problemer. MS
musedrivere kan hentes fra www.microsoft.com/hardware

Men husk lige at lave et checkpoint i "system restore" - just in case

Med venlig hilsen

Fra : Mogens

Dato : 04-06-02 17:01

On Mon, 03 Jun 2002 14:20:56 GMT, "kmr1622" <kmr1622.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad gør jeg for at få den 'rigtige mus' dedekteret af MouseWare
>softwaren, så jeg igen kan bruge tommeltotknappen ???

Hej

Jeg havde præcis samme problem på to forskellige computere
og med to forskellige versioner af Microsoft Intellimouse Explorer.
Windows kunne kun se dem som ældre versioner uden
tommelfingerknap

Løsningen på mit problem var at tage musene ud af USB porten
og istedet bruge de medfølgende adaptere til PS2 stik. Så virkede
alle knapper pludseligt.

Om det løser dit problem ved jeg ikke, men det var da en ide.

mvh Mogens