Diagram over USB-Link kabel ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-06-02 14:51

Hejsa,
Da det er lidt teættende i længden at bruge null-modem kabel som kun kører
med 60 kb/sec til at kopiere mellem den bærbare og den stationære (har ikke
fået købt netværkskort til den endnu) tænkte jeg om nogle havde, eller
vidste hvor jeg kunne finde diagrammer over hvordan et USB-link kabel skal
forbindes, med mindre der altså skal en del elektronik bygges med også ?...

MVH Morten

Fra : Gimming

Dato : 03-06-02 21:31

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
?...

> MVH Morten

> Man kan ikke bare lige lave et USB link kabel. Den ene maskine skal køre
som master og den anden som klient. Midt på kabelet er der en elektronik box
som sørger for at det kun er den ene maskine der kan være master.
Mvh. Niels Aage

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-02 16:41

"Gimming" <Gimming@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
elektronik box
> som sørger for at det kun er den ene maskine der kan være master.

På USB-niveau vil begge PC'ere være Master.
Elektronikken i midten vil på USB-niveau være 2 klienter.

I den tilhørende software/driver vil man derimod som regel definere den
ene PC som master, omend det ikke er en nødvendighed.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content