Pentium 4, tyverisikret ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-06-02 14:48

Hejsa
Jeg har hørt noget om at de nye Pentium 4 processore er tyverisikret, så de
kan spores når man går på nettet, det er jo meget smart, men:

Skal man så registreres med navn og adresse når man køber en P4 ?...
Mange vil nok synes det er ubehageligt hvis den automatisk sender ens IP
vidre til producenten hver gang man går på nettet... men er dette tilfældet,
eller hvordan virker det ?...
Og er det kun selv Pentium 4 processoren det er bygget ind i, eller er det i
færdige computere med bundkort og CPU samlet osv. at det er gældende ?

MVH Morten

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 18:16

Morten Simonsen skrev:

> Mange vil nok synes det er ubehageligt hvis den automatisk sender
> ens IP vidre til producenten hver gang man går på nettet... men
> er dette tilfældet, eller hvordan virker det ?...

<http://www.intel.com/support/processors/pentiumiii/psqa.htm#5>

Q: Does the Pentium III processor broadcast its serial number when
it is enabled and a user is connected to the Internet?

A: No. The processor serial number is passive. Thus, it does not
transmit or broadcast itself. If a person chooses to enable the
feature, then, when visiting a website that can utilize processor
serial numbers, the website needs to send software to the PC to read
the processor serial number.

> Og er det kun selv Pentium 4 processoren det er bygget ind i,
> eller er det i færdige computere med bundkort og CPU samlet osv.
> at det er gældende ?

Det er så vidt jeg ved kun processoreen, men P3 har det også. Jeg
har i hvert tilfælde mulighed for at slå serienummeret til i min
BIOS med en P3 installeret.

Madsen.

Fra : M.Kay

Dato : 03-06-02 18:35

I know it's awful, but Morten Simonsen wrote to everybody in
dk.edb.hardware saying:

> [...]
> IP vidre til producenten hver gang man går på nettet... men er dette
> tilfældet, eller hvordan virker det ?...

Folkens.. Pentium IV er da ikke udstyret med processor serial number, som
Pentium 3 var?

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : M.Kay

Dato : 03-06-02 18:44

I know it's awful, but M.Kay wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

> I know it's awful, but Morten Simonsen wrote to everybody in
> dk.edb.hardware saying:

> Folkens.. Pentium IV er da ikke udstyret med processor serial number,
> som Pentium 3 var?

Hapsede dette fra intel.com:

Intel(R) Pentium(R) 4 processors
Support for the Processor Serial Number feature

<snip>

Solution:
Intel(R) Pentium(R) 4 processors do not support the processor serial number
feature introduced by the Pentium(R) III processor.

Så al snak om indbyggede tyverisikringer er kafferumssnak

Fra : Seth

Dato : 03-06-02 18:29

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og er det kun selv Pentium 4 processoren det er bygget ind i, eller er det
> færdige computere med bundkort og CPU samlet osv. at det er gældende ?

Du skal overhovedet ikke skrive under på noget, når du køber en P4
processor.
Der bliver ikke engang spurgt efter dit navn, medmindre du vil have det på
fakturaen.

Mvh

Seth

Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-06-02 18:29

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message

> Du skal overhovedet ikke skrive under på noget, når du køber en P4
> processor.
> Der bliver ikke engang spurgt efter dit navn, medmindre du vil have det på
> fakturaen.

Hmm dvs. man skal selv notere sig nummeret, og så kan man melde den stjålet
med det nummer ?

Fra : Seth

Dato : 03-06-02 19:56

> "Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message

> Hmm dvs. man skal selv notere sig nummeret, og så kan man melde den
stjålet
> med det nummer ?

Læs hvad M.Kay skrev...
Du kan ikke bruge det nummer til noget, medmindre det er for at finde den
ved en reparation eller ombytning. (Ved defekt)
Jeg arbejder selv i en pc butik og eneste ting vi bruger seriel til er til
faktura og ombytning osv....vi bruger ikke seriel til at informere Intel at
den er blevet solgt/stjålet osv.
Når først en Pentium forlader butikken, så ved ingen hvor den er fremover...

Mvh

Seth

Fra : Tinky Winky

Dato : 03-06-02 22:24

> Hmm dvs. man skal selv notere sig nummeret, og så kan man melde den
stjålet
> med det nummer ?

Hvis min PC blev stjålet, ville de serienumre der stod ude på kabinettet nok
hjælpe mest.