Checkboxes
Fra : Martin Pihl

Dato : 03-06-02 12:20

Hej Alle!
Kan man lave et lille smart javascript, der gør sådan at når man
chekker en checkbox, skjuler den noget tekst + tekstboxe? Og så
skal den selvfølgelig også kunne vise det igen, når man afchekker
den!

Er der nogle der ligger inde med sådan et stykke kode? Det ville
hjælpe mig RIGTIG meget hvis i kunne give mig den!

Mvh og på forhånd tak:
Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : BB

Dato : 03-06-02 12:41

Hejsa

Ved at chekke første checkbox forsvinder den anden og dukker op igen hvis
man unchekker.

mvh. BB

<head>
<script language="javascript">

function checkTest()
{
if (testform.checkbox1.checked == true)
{
testform.checkbox2.style.visibility = 'hidden'
}
else
{
testform.checkbox2.style.visibility = 'visible'
}
}

</script>
</head>

<form name="testform">
<input type="checkbox" name="checkbox1" onClick="checkTest()">
<input type="checkbox" name="checkbox2">
</form>

Fra : Martin Pihl

Dato : 03-06-02 13:45

Tusinde tak for hjælpen! Du har allerede hjulpet mig meget.
Men kan det lade sig gøre, at man så 'hidder' noget i en side, der endnu ik
er åbnet? Det vil sige at jeg vil feks. gemme en form der hedder "form2",
som ligger på en side der hedder "brugere.html"?

Hvis i også kan svare på dette, ville jeg være en meget glad mand!