Opsætning ifm. opgradering
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 03-06-02 11:23

Jeg har, som led i en delvis opgradering af mit system, købt nyt
motherboard, processor+køler samt ram.
Når jeg nu skal have det til at "spille" sammen med mine gamle dele
(harddisk, PCI grafikkort, PCI lydkort, evt. PCI netkort mv.), er det så en
fordel, måske ligefrem nødvendigt, at installere PCI kortene ét efter ét?
Selvfølgelig starte op med at sætte grafikkortet på, men så vente med
lydkortet osv., til den del fungerer?
Eller er det ligemeget, og kan jeg bare smække alle mine kort i helt fra
starten?
Kører med Windows ME, der i sagens natur jo allerede er installeret.

Mvh. Jan

Fra : Martin K

Dato : 03-06-02 11:27

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> fra starten?
> Kører med Windows ME, der i sagens natur jo allerede er installeret.

Jeg ville bare smide alle enheder i kassen, boote op og begynde at
installere OS. Efter et mobo-skift er det altid en god idé lige at formatere
'svinet' engang...

Held og lykke med det...

--
Martin K

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-06-02 11:54

"Jan Allan Andersen" <nospam.akker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Kører med Windows ME, der i sagens natur jo allerede er installeret.

Ved skift af bundkort vil jeg klart anbefale at du formatterer og
installerer
windows på ny (det kommer ofte af sig selv da du kan risikere at maskinen
slet ikke vil starte windows efter der er skiftet bundkort)

Sæt endelig alle kortene i når du installerer, så er du sikker på at windows
selv installerer drivere til de enheder den kender.
--
Peter J