Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hamburg-Mannheimer
Fra : Frank Nørvig

Dato : 03-06-02 09:24

Hej

Jeg har for nyeligt været til et møde med en sælger fra Hamburg-Mannheimer,
hvor jeg blev tilbudt en "pensionsopsparing", som lød ganske farvorabel (HM
Værdivækst Plus).

Skeptisk, som man nu altid er når det drejer sig om penge, har jeg kigget
lidt på nettet, og fandt to "interessante" artikler.

Denne:
http://www.dr.dk/rapporten/hamburg/hamburg.htm

Og denne:
http://www.dr.dk/rapporten/opflg/opflg99.htm

Da jeg i forvejen ikke har den store indsigt i økonomi, kunne jeg
naturligvis kun tage sælgerens ord for gode vare, men umiddelbart lød
"produktet" overbevisende, og på Hamburg-Mannheimers hjemmeside, får jeg
samme oplysninger som sælgeren gav.

Én ting er, at deres sælgere før har brugt "ufine" metoder, men en anden
ting er om deres produkt virkelig er en god idé eller ej...

Er der nogen her i nyhedsgruppen der har erfaringer med Hamburg-Mannheimer,
som jeg burde vide, inden jeg kaster mig ud i en livs lang opsparing hos
dem?

Mvh Frank

Fra : Jonas W

Dato : 06-07-02 14:07

> [...]
Hamburg-Mannheimer,
> hvor jeg blev tilbudt en "pensionsopsparing", som lød ganske farvorabel
Pas på med hvordan opsparinger og forsikringer "lyder". De skal helst bare
se ud, og ikke give så meget lyd fra sig. Det er der fælden kan ligge når
man snakker med 'ivrige' sælgere.

> Skeptisk, som man nu altid er når det drejer sig om penge, har jeg kigget
> lidt på nettet, og fandt to "interessante" artikler.
> http://www.dr.dk/rapporten/hamburg/hamburg.htm
> http://www.dr.dk/rapporten/opflg/opflg99.htm
Ja, det var nogle ret oprørende udsendelser. Jeg så dem da de var i tv.

> Én ting er, at deres sælgere før har brugt "ufine" metoder, men en anden
> ting er om deres produkt virkelig er en god idé eller ej...
...og en tredje ting er igen om du har lyst til at lave forretninger med dem,
uagtet produktets beskaffenhed og pris!!

> Er der nogen her i nyhedsgruppen der har erfaringer med
Hamburg-Mannheimer,
> som jeg burde vide, inden jeg kaster mig ud i en livs lang opsparing hos
> dem?
Når du nu siger det på den måde: "Livslang opsparing", skal jeg være ærlig
og indrømme at de tidligere sager mod firmaet ville være langt nok for mig
til at trække nallerne til mig blot ved navnet!!!
Jeg kender tilfældigvis nogle af de sigtede tidligere HM sælgere i en anden
forbindelse, og selvom det er absolut flinke fyre at have som venner, så
fungerer de bare på en anden måde end os andre. Jeg ville ikke drømme om at
give dem så meget som tomme flasker for deres type business. De er
naturligvis ikke længere ansat i HM men under alle omstændigheder kunne de
dog ikke have lavet den ravage, hvis ikke de var underlagt den type
bonus-salgsregler og den manglende kontrol, som firmaet HM har struktureret
deres organisation med, og disse faktorer er der nok ikke lavet om på!!
Lad mig dog slå fast at jeg ikke har nogle personlige erfaringer med firmaet
HamburgMannheimer, og derfor ikke bør skyde dem noget i skoene.

Mvh Jonas

---
"Byd mig ikke at bevise min påstand.
Jeg trækker den hellere tilbage
og lader dig leve i tvivlen.
Slige er spillets regler."
---

Fra : René Løweneck

Dato : 17-07-02 10:53

Jonas W <kazrex_KEINSPAM@oyal.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ag6pvn$2t45$1@news.cybercity.dk...

> Lad mig dog slå fast at jeg ikke har nogle personlige erfaringer med
firmaet
> HamburgMannheimer, og derfor ikke bør skyde dem noget i skoene.

Hvorfor gør du det så ?

> "Byd mig ikke at bevise min påstand.

Det er også det nemmeste

> Jeg trækker den hellere tilbage
> og lader dig leve i tvivlen.
> Slige er spillets regler."

Jeg kan kun sige én ting. Jeg ville ønske, der ved lov blev indført et
privat rådgivningsansvar.

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : René Løweneck

Dato : 17-07-02 10:42

Frank Nørvig <frank.norvig@dk.wilsonlog.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QIFK8.21$3V5.649@news.get2net.dk...

For lige at slå det fast med det samme,- jeg har været sælger for
Hamburg-Mannheimer.

> [...]
(HM
> Værdivækst Plus).
> Skeptisk, som man nu altid er når det drejer sig om penge, ......

Skal man også altid være.

> [...]
> naturligvis kun tage sælgerens ord for gode vare, men umiddelbart lød
> "produktet" overbevisende, og på Hamburg-Mannheimers hjemmeside, får jeg

Så er det jo nok ikke helt forkert.

> Én ting er, at deres sælgere før har brugt "ufine" metoder, men en anden
> ting er om deres produkt virkelig er en god idé eller ej...

HM's produkter var aldrig i søgelyset. De var nemlig ved introduktionen,- og
er stadig, markedets suverænt bedste.

> Er der nogen her i nyhedsgruppen der har erfaringer med
Hamburg-Mannheimer,
> som jeg burde vide, inden jeg kaster mig ud i en livs lang opsparing hos
> dem?

Glæd dig over, at du er ved at sikre din alderdom på bedst mulig vis.