Download fra server
Fra : Jens Jensen

Dato : 03-06-02 08:36

Er det muligt at lave en funktion der giver mulighed for at download en
database fra serveren? Databasen ligger på serveren og modtager data, men
for at slippe for at skulle FTP databasen ville jeg gerne lave en download
side. Håber det giver mening.

Michael

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-06-02 11:02

Tænkte lige på om det overhovedet kan lade sig gøre, sådan rent
sikkerhedsmæssigt.

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 03-06-02 13:45

> Tænkte lige på om det overhovedet kan lade sig gøre, sådan rent
> sikkerhedsmæssigt.

Principielt skulle du godt kunne streame databasen som envhver anden type
fil, også selv om den ligger under wwwroot-niveau. Ved at databasen ikke
ligger i en virtuel mappe kan den ikke hentes direkte, kun via siden, der
streamer den til download - og den side kan du beskytte på almindeligvis med
et logon. Så det burde bestemt være en mulighed.

Jeg har endnu ikke lavet dette med databaser, men det er en god idé - så det
tror jeg, at jeg vil indenfor nærmeste fremtid, da det vil gøre det lettere
for mine kunder at lave backup af databaser på diverse webhoteller.

Der har været flere tråde om fil-streaming på det sidste, så der kan du
hente inspiration til det konkrete.

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-06-02 14:00

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> wrote in

> [...]
> så det tror jeg, at jeg vil indenfor nærmeste fremtid, da det vil gøre
> det lettere for mine kunder at lave backup af databaser på diverse

og jeg kan så bekræfte, at der ingen problemer er med dette
overhovedet [1]. Jeg har selv tidligere lavet netop dette, da jeg var
træt af at skulle ftp til min server hver gang jeg ville kigge lidt på
de data der blev samlet op i databasen.

> Der har været flere tråde om fil-streaming på det sidste, så der kan du
> hente inspiration til det konkrete.

En søgning på Google Groups efter "ADO.Stream" gav denne tråd i
første link:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=3AEB035C.4625BB3A%40stofanet.dk&rnum=16&prev=/&frame=on

[1] Så længe siden er beskyttet med passende pswd etc :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-06-02 14:45

Det var lige det jeg havde brug for, jeg har dog et lille problem. Den fil
jeg gerne vil download bliver vist på skærmen - der vises rigtig mange tegn.

Koden ser ud som følger:

<%
Dim objStream
Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")

objStream.Type = 1 ' Her sætter vi at det er en binær fil
objStream.Open
objStream.LoadFromFile "sti til den fil der skal downloads"

Response.ContentType = "multipart/mixed"
Response.BinaryWrite objStream.Read
Response.AddHeader "Content-disposition","filename=fil.mdb"

objStream.Close
Set objStream = Nothing
%>

Jeg ville selv kunne finde koden, hvis jeg havde haft nogen ide om hvad det
hed, men nu ved jeg det hedder "ADO.Stream". Denner her NG er simplehen bare
guld værd.

Michael

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 03-06-02 16:29

> Response.ContentType = "multipart/mixed"
> Response.BinaryWrite objStream.Read
> Response.AddHeader "Content-disposition","filename=fil.mdb"

Prøv at bytte om på BinaryWrite og AddHeader sætningerne.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-06-02 10:36

Det hjælper desværre ikke og jeg har desværre ikke ret meget ide om hvad der
kan ændres før det virker. Forslag motages med kyshånd.

Michael

<%
Dim objStream
Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")

objStream.Type = 1 ' Her sætter vi at det er en binær fil
objStream.Open
objStream.LoadFromFile "Stien..."

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-06-02 10:47

Jens Jensen wrote:
> Det hjælper desværre ikke og jeg har desværre ikke ret meget ide om
> hvad der kan ændres før det virker. Forslag motages med kyshånd.

Du bliver nødt til at fortælle helt præcist hvad der sker når du forsøger at
bruge koden.

--
Jakob Andersen

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 06-06-02 10:58

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Det hjælper desværre ikke og jeg har desværre ikke ret meget ide om hvad
der
> kan ændres før det virker. Forslag motages med kyshånd.

Du bruger pt.

> Response.AddHeader "Content-disposition","filename=fil.mdb"

Headerens korrekte format er "Content-disposition: attachment;
filename=fname.ext"

Læs mere på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q260519

/Tobias

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-06-02 11:53

Takker og bukker.

Der manglede et komma, men detfandt jeg ud af ved at følge linket.

Michael