sortering af dato
Fra : Thomas Vinther

Dato : 02-06-02 23:36

Hejsa

Jeg har i min database en tabel hvori der er angivet nogle
arrangementer der sker på hver sin dato. Dato formatet er
dag-måned-år (01-06-02). Min asp side er sat til at sortere
efter dato-feltet men den sortere kun efter det første dato-
tal, altså dagen. Den tager ikke forbehold for hvilken måned
eller år det er. Hvad gør jeg! Jeg ved det er et stykke kode der
mangler, men jeg ved ikke hvad der skal stå.
Hjælp!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-06-02 00:44

On Sun, 2 Jun 2002 22:35:34 +0000 (UTC), Thomas Vinther
<vinther_thomas@hotmail.com> wrote:

Hej Thomas,

> [...]
>dag-måned-år (01-06-02). Min asp side er sat til at sortere
>efter dato-feltet men den sortere kun efter det første dato-

Er feltet i din tabel i dato/tid-format eller tekstformat?
Brug *altid* dato/tid-format medmindre du har en *virkelig speciel*
grund til andet.
Det gør det langt letttere at foretage beregninger, sorteringer osv.

Hvordan forsøger du at sortere? Direkte med SQL eller ...?

>Hjælp!!!

Det er lidt svært at hjælpe, når du ikke fortæller os, hvordan du gør

Good luck

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Tim Hattens

Dato : 04-08-02 14:59

Prøv med denne sætning:

strSQL = "Select * from table1 where dato >= Date() - 5 Order By dato desc"

Bliver sorteret efter data - nyeste først, og viser kun hvad der er blevet
tilføjet eller ændret de sidste 5 dage.