TeleDk netexpres med kernel-2.4.1
Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 09-02-01 17:01

Er jeg den eneste som har oplevet en forbedring på netexpres med den nye
lanai driver til kernel 2.4.1?????
Har med 1024/256 cirka en 4-6kb/s mere i upstream!!

mvh
Peter Gade

Fra : Lars

Dato : 09-02-01 22:12

Peter Gade Jensen wrote:

> [...]
> nye lanai driver til kernel 2.4.1?????
> Har med 1024/256 cirka en 4-6kb/s mere i upstream!!

I forhold til hvad? Hvad brugte du før?

Adam Sjøgren skriver følgende i sin vejledning:

"God upload hastighed: Takket være Jakob Stoklund Olsens observation af
at Windows driveren sætter PCR til 301 cps, mens 128kbps i opsætningen
af NetExpres på Linux svarer til en PCR på 333 cps, får man nu omkring
13 KB/s upstream - ved at ændre qos-linien i /etc/ppp/peers/netexpres
til at sige 115.6 i stedet for 128.

Har man en hurtigere linie bør man sandsynligvis bare skalere
tilsvarende (256: skriv 230, 512: skriv 460...) ?!"

Måske er det sådan noget du oplever.

/Lars.

Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 10-02-01 00:25

"Lars" <lars@linuxnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

brugte seføli den gamle driver beregnet til test-kernere. Det var test12 som
jeg kørte før og jeg har ikke ændret noget i min /etc/ppp/peers/netexpres

mvh
Peter Gade

Fra : Lars

Dato : 10-02-01 01:01

Peter Gade Jensen wrote:

> [...]
>
> brugte seføli den gamle driver beregnet til test-kernere. Det var
> test12 som jeg kørte før og jeg har ikke ændret noget i min

Måske er kernen/driveren/patchene bare skruet lidt bedre sammen end før

/Lars.

Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 10-02-01 02:02

> Måske er kernen/driveren/patchene bare skruet lidt bedre sammen end før

yup.. Det er lækkert....

mvh
Peter Gade