Problem med en array
Fra : Morten Tychsen

Dato : 02-06-02 21:28

Hejsa!

Dette script laver en liste over filerne i en mappe:
   Set f = fso.GetFolder(Server.Mappath("/billeder/"))
   Set navn = f.Files
   For Each f1 in navn
      n = f1.name
      s = "," & """/Billeder/" & n & """" & s
   Next

Det giver ,"/Billeder/billede1.jpg","/Billeder/billede2.jpg",
osv.
Det virker helt fint, MEN jeg skal nu lave listen til en array.
Hvis jeg skriver
fl = array(s)
Virker det ikke...Jeg har fundet ud af, at den placerer hele
strengen i ID 1. Hvis jeg derimod får listen vist på skærmen med
Response.Write og derefter kopierer den ind så der står
fl = array([listen])
så virker det godt nok! Jeg kan ikke helt forstå det, muligvis er
det mig der er dum.
Håber I kan hjælpe

Morten Tychsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian H

Dato : 02-06-02 22:47

If you have a string with items that are separated by "," , then you could
do something like this:

tmp1="tekst,moretekst,evenmoretekst"
tmp2=split(tmp1,",")

redim myArray(ubound(tmp2))