Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankkonto hvis man er i RKI
Fra : Michael

Dato : 02-06-02 19:12

Hey,

Er der nogen der kender en bank der vil acceptere at man åbner en ganske
alm. bankkonto selvom man står i RKI. Jeg behøver ikke Dankort og/eller lån
- bare en alm. indlånskonto.

Det burde da kunne lade sig gøre

Michael

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-06-02 20:50

Michael wrote:

> [...]
> alm. bankkonto selvom man står i RKI. Jeg behøver ikke Dankort og/eller lån

Ja da - har du snakket med nogen banker, som ikke ville gøre det? (BG bank
har muligvis stadigvæk en forpligtelse fra Postgiro-tiden, så prøv dem, hvis
alt andet går galt).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : John Løvstrøm

Dato : 02-06-02 22:36

hej

jvf. Bank- og sparekasseloven så kan et pengeinstitut formentlig ikke undslå
sig for at oprette en indlåsnkonto, idet de er pligtige til at modtage
indskud.

hilsen
john

Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-06-02 22:51

"John Løvstrøm" <jrl@oncable.dk> wrote in message
> jvf. Bank- og sparekasseloven så kan et pengeinstitut formentlig ikke
undslå
> sig for at oprette en indlåsnkonto, idet de er pligtige til at modtage
> indskud.

Hmmmm... Det burde man fortælle dem så www.basisbank.dk vil i alle
tilfælde ikke! Har lige modtaget svar fra en af deres rådgivere.

mvh
Michael

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-06-02 11:22

Michael Andreasen wrote:

> Hmmmm... Det burde man fortælle dem så www.basisbank.dk vil i alle
> tilfælde ikke! Har lige modtaget svar fra en af deres rådgivere.

Kig tilbage på gamle indlæg i gruppen - det lyder som om du har været
heldig!

- Men du vil jo også få et problem med at hæve dine penge, hvis du ikke
har Dankort, checks eller andet.
Når du står i RKI går jeg ud fra, at du ikke har så mange penge stående,
at renten er altafgørende (i så fald kunne du jo bruge pengene på at blive
slettet hos RKI). Prøv en "almindelig" bank med en lokal filial - det vil
også være det nemmeste, når du skal hæve/indsætte penge.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : John Løvstrøm

Dato : 04-06-02 21:09

Forbrugerstyrelsen har udgivet deres Juridiske årbog 2001 og på side 40 står
"kort" bl.a. følgende:

PI må ikke uden klar, saglig og individuel begrundelse afvise at oprette en
indlåns- og anfordringskonto for en kunde
og skal give kunden mulighed for regelmæssigt at kunne foretage indskud
eller at hæve uden unødigt besvær og et
passende antal gange om måneden uden gebyr.

evt se bogen på biblioteket.